صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

توضیحات معاون وزیر ورزش درباره تغییر اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی، حواشی موج‌سواری و انتخابات شطرنج

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۷۴۳۲
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: قطعاً مقابل کسانی که مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی در حوزه فرهنگی اخلاق را پیگیری و رعایت نمی‌کنند، بی‌تفاوت نیستیم. 

خبرگزاری میزان - محمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان در مورد شرایط فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های روستایی تمام شده و طبق دستور وزیر گذشته و تاکید وزیر فعلی، آقای دنیامالی، سرپرست‌ها نمی‌توانند کاندیدای شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها شوند. آقای ایلکا از موضوع ثبت نام ریاست خارج شده است.

وی در مورد شرایط فدراسیون روئینگ پس از جدایی از فدراسیون قایقرانی گفت: برج مجاور دریاچه آزادی متعلق به ۳ رشته بادبانی، کانو و روئینگ بوده است، اما سرپرست فدراسیون روئینگ فعلا در اتاقی مستقر و مقرر شده در اسرع وقت در مکان مناسبی ادامه کار دهد. وزیر ورزش هم معتقد است که حضور ورزشکاران روئینگ در کنار دریاچه برای آن‌ها سم است و باید به پیست ۲ هزار متری بروند. 

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج تصریح کرد: ابتدا باید سرپرستی برای این فدراسیون تعیین شود تا در مورد انتخابات صحبت کنیم. ظرف یکی دو روز آینده در مورد شطرنج تصمیم می‌گیریم. 

اسبقیان در مورد اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: وزیر معتقد است هر اتفاقی در فدراسیون‌های ورزشی بیفتد، وزارت ورزش، طبق قانون باید در جریان باشد. وظیفه وزارت ورزش، نظارت بر فدراسیون‌ها و کمیته‌ها و انجمن‌هاست. تهیه اساسنامه هم باید با هماهنگی وزارت انجام شود. منافع ملی بر همه چیز اولویت دارد و در این مورد با هیچ کسی معامله نمی‌کنیم. تغییر اساسنامه‌ها در دستور کار ما نیست، ولی وزیر، دستور بررسی کارشناسی داده است. 

معاون وزیر ورزش در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد علیرضا بیرانوند و محمود فکری افزود: قطعا پیگیری خواهد شد و ورزشکاران و پیشکسوتان باید اصول اخلاقی را رعایت کند و بدون مستندات حرف نزنند. تبعات عدم رعایت این مسئله، دامن آن‌ها را خواهد گرفت. دین و فلسفه وجود ما توسعه اخلاق است. 

وی درباره حواشی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: انوشیروانی مدتی قبل به ملاقات وزیر آمد و مشغول انجام کار‌ها هستند. این رشته مسابقات جهانی و المپیک را پیش رو دارد و باید با قدرت ظاهر شود. 

معاون وزیر ورزش در پایان درمورد حواشی رشته موج‌سواری گفت: قطعاً در مقابل کسانی که مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی در حوزه فرهنگی اخلاق را پیگیری و رعایت نمی‌کنند، بی تفاوت نیستیم. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *