صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لزوم توجه به نیرو‌های انسانی صنعت نیروگاهی

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱:۵۶
کد خبر: ۴۷۹۷۳۹۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر نیرو با بیان اینکه اولویت اول صنعت برق باید حمایت از تولید برق حرارتی باشد، افزود: در صنعت نیروگاهی کشور نیرو‌های انسانی متخصص و زحمتکشی حضور دارند که باید با هدف افزایش انگیزه، حمایت و پشتیبانی کاملی از آن‌ها صورت گیرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس علی آبادی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ضمن بزرگداشت شهدای محور مقاومت گفت: در روز‌هایی قرار داریم که رژیم اشغالگر قدس سخیفانه در حال قتل و عامل زنان، کودکان و انسان‌های بیگناه غزه است و انسانیت در معرض خطر قرار گرفته است. در چنین شرایطی بر هر انسان آزاده‌ای واجب است تا موضع خود را نسبت به این جنایت‌ها مشخص کند و در برابر آن بایستد.

وزیر نیرو در ادامه با تقدیر از عمکرد عبدالرسول پیشاهنگ در دوران تصدی‌گری سمت مدیرعاملی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی افزود: صنعت نیروگاهی کشور در حوزه برق حرارتی در حال حاضر یکی از صنایع پرأفتخار کشور است که به مرحله خودکفایی رسیده است و ایران در حال حاضر یکی از کشور‌های معدود جهان است که به تکنولوژی ساخت توربین‌های گازی دست یافته است.

وی اظهار داشت: مشکل کلیدی صنعت برق کشور در حال حاضر وضعیت نامطلوب اقتصاد این صنعت است که به دلیل فروش یارانه‌ای تولید نهایی به مشترکان و عدم تأمین نقدینگی کامل، بخش تولید را با چالش‌های جدی رو به رو کرده است.

علی آبادی با تأکید بر ضرورت تأمین نقدینگی کافی برای توسعه نیروگاه‌های حرارتی کشور اضافه کرد: لازم است تا از طریق اصلاح اقتصاد صنعت برق و جذاب کردن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه نسبت به توسعه ظرفیت تولید اقدام کنیم.

وزیر نیرو از بهبود فضای کسب و کار در صنعت برق و مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی به عنوان دو دستور کار مهم وزارت نیرو در دوره جدید یاد کرد و افزود: اگرچه وزارت نیرو متعهد است تا میزان نیاز برق بخش‌های مختلف در سطح الگو را به صورت یارانه‌ای تأمین کند، اما لازم است با هدف بهبود وضعیت اقتصادی صنعت برق، تعرفه مصارف خارج از الگو به صورت غیریارانه‌ای تأمین شود.

وی با انتقاد از بخش اندکی از مشترکان بخش خانگی که با مصارف بسیار زیاد خود حفظ پایداری برق کشور را در اوج بار با مشکل مواجه می‌کنند، ادامه داد: آن دسته از مشترکانی که به واسطه استفاده از لوازم پرمصرف برقی بسیار بالاتر از الگو برق مصرف می‌کنند و به نوعی از سهم و حق دیگران استفاده می‌کنند، باید نسبت به تأمین بخشی از برق خود از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و یا تابلوی سبز بورس اقدام کنند.

علی آبادی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر ضرورت تلاش برای نوسازی نیروگاه‌های حرارتی موجود و افزایش راندمان نیروگاهی ادامه داد: تکمیل نیروگاه‌های ناتمام، تعمیر نیروگاه‌های ناقص و به حداکثر رساندن بازدهی نیروگاهی از جمله وظایف مهمی است که در دوره مدیریت جدید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی باید به آن توجه شود.

وزیر نیرو با اشاره به توانمندی‌ها و تخصص بالای ابوالفضل عسگری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی اظهار داشت: مهندس عسگری نیروی توانمند، با تجربه و متخصص در صنعت نیروگاهی کشور است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های انسانی موجود در صنعت برق کشور دوره موفق و درخشانی را در حوزه تولید برق حرارتی کشور به ثبت برساند.

علی آبادی توجه به نیرو‌های انسانی متخصص و زحمت کش فعال در صنعت نیروگاهی و افزایش انگیزه کار برای آن‌ها را یکی دیگر از رسالت‌های وزارت نیرو توصیف کرد و افزود: اولویت نخست وزارت نیروی برای تولید برق حمایت از تولید برق حرارتی است و برای تحقق این مهم علاوه بر لزوم استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین، باید نسبت به افزایش انگیزه و پشتیبانی کامل از نیرو‌های زحمتکش و متخصص فعال در این صنعت اقدام شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم توجه به هوش مصنوعی به عنوان ابزاری جدید برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در صنعت برق تأکید و اضافه کرد: لازم است شرکت‌های زیر‌مجموعه وزارت نیرو در صنعت برق باتعامل و هم افزایی نسبت به بهبود شرایط این صنعت و افزایش رضایت و رفاه عمومی در این حوزه اقدام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *