صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مصوبه وظایف و اختیارات نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷:۵۳
کد خبر: ۴۷۹۷۳۷۳
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
مقرره «وظایف و اختیارات مرتبط با نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» در تاریخ دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۸ به تصویب شورای عالی اداری رسید.

خبرگزاری میزان - شورای عالی اداری در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه مورخ ۱۲/ ۱۱/ ۱۳۹۸، در اجرای وظایف و اختیارات مندرج در بند (۹) ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر شناسایی و واگذاری وظایف، امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به بخش غیردولتی با هدف رهاسازی دولت از تصدی‌های غیرضرور و همچنین تعیین نحوه ارتباط و تنظیم مناسبات نظام اداری با شورا‌های اسلامی، بنا به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان مقرره‌ای در رابطه با موضوع «وظایف و اختیارات مرتبط با نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» را تصویب کرد.

وظایف و اختیارات مرتبط با نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان

شماره ۳۱۰۱۱- ۱۳۹۹/۲/۱

۱ـ وظایف و اختیارات مرتبط با نگهداری و بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان (ادارات کل ورزش و جوانان استان ها) واقع در روستاها، با حفظ مالکیت دولت و تشخیص وزارت ورزش و جوانان (ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها) در قبال پرداخت کلیه هزینه‌های مندرج در بند (۶) این مصوبه، به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، اشخاص حقوقی و حقیقی واجد شرایط محول می‌شود.

۲ـ وزیر ورزش و جوانان طی مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به تهیه و ابلاغ دستورالعمل اجرایی مورد نیاز برای واگذاری اماکن ورزشی، مشتمل بر نحوه بهره‌برداری، تعهدات دوجانبه بین وزارت مذکور و اشخاص بهره‌بردار، مدت زمان واگذاری، فعالیت‌های مجاز و نحوه اجرای آن و شیوه تمدید قرارداد با رعایت ضوابط و ساز و کار‌های قانونی مورد عمل، اقدام می‌نماید.

۳ـ تغییر کاربری اماکن ورزشی فوق ممنوع است، در صورت تغییر کاربری یا عدم نگهداری مطلوب به تشخیص وزارت ورزش و جوانان (ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها)، ضمن سلب اختیار مذکور، پرداخت هزینه‌ها و خسارات ناشی از آن (تغییر کاربری یا عدم نگهداری مطلوب) به عهده بهره‌بردار خواهدبود.

۴ـ بهره‌برداران موظفند ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات، با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نسبت به اجرای برنامه‌های ورزشی اقدام نمایند.

تبصرهـ به منظور کمک به تأمین هزینه‌های نگهداری و فراهم نمودن امکان انجام فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن، اجرای دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده در دستورالعمل ابلاغی وزیر ورزش و جوانان بلامانع می‌باشد.

۵ ـ تمامی مسئولیت‌های قانونی ناشی از بهره برداری و نگهداری اماکن موضوع این مصوبه، بر عهده بهره‌بردار می‌باشد.

۶ ـ پرداخت کلیه هزینه‌های جاری همچون انشعابات، تعمیرات اعم از جزئی و کلی و هزینه‌های نگهداری از این اماکن، بر عهده بهره بردار می‌باشد.

۷ـ وزارت ورزش و جوانان از طریق ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، مسئولیت اجرای این مصوبه را بر عهده دارد.

۸ ـ مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بر عهده وزیر ورزش و جوانان می‌باشد و گزارش آن را در مقاطع سالیانه به دبیرخانه شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *