صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نشست تحلیلی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شد

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۷۳۶۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
نشست تحلیلی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با حضور سه جانبه سازمان ثبت، کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه مشاوران املاک به صورت وبیناری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در نشست سه جانبه سازمان ثبت، کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک که با هدف بررسی روش‌های اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شد گفت: قانون الزام ابعاد فنی و حقوقی دارد و کمتر قانونی است که تا این حد مبتنی بر فناوری باشد. بدون کاربرد فناوری عمل به این قانون امکانپذیر نبوده و لذا فرآیند آموزشی در اجرای آن به شدت اهمیت دارد.

وی افزود: مشاورین املاک به عنوان آغازگر اجرای قانون در کانون توجهات قرار میگیرند و این صنف با گذار از ایفای نقش سنتی به مدرن می‌بایست با این فرآیند انطباق یابند.

بابایی بیان کرد: بر طبق این قانون نظم جدیدی حاکم می‌شود و ضروریست تمام ارکان دخیل در این قانون از جمله مشاوران املاک، دفترخانه‌های ثبت رسمی، ادارات کل و واحد‌های ثبت اسناد و املاک باید با ابعاد مختلف این قانون و شیوه‌های اجرایی آن آشنا باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در پایان تاکید کرد: ما قابلیت این را داریم که برای ۵۰۰ واحد ثبتی با حضور روسای مشاورین املاک آموزش‌های وبیناری را برگزار کنیم تا با همفکری یکدیگر بتوانیم در اجرای قانون موثر باشیم.

شایان ذکر است ایجاد تمهیدات و ارائه راهکار‌های لازم در اتصال مشاوران املاک به سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» از موارد مورد بحث در این نشست بود.

در این نشست که با حضور معاونان و تعدادی از مدیران کل سازمان ثبت، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، مسئولین اتحادیه مشاوران املاک و حضور وبیناری مدیران کل استان‌ها و روسای واحد‌های ثبتی سراسر کشور برگزار شد راهکار‌های نحوه اجرای این قانون و شیوه تعاملات متقابل توسط، حاضرین در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *