صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش: نقش خانواده در تربیت دینی دانش‌آموزان بدون جایگزین است

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۷۳۵۷
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت نقش خانواده در تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: در بخش کنشی مسائل اعتقادی نقش خانواده از اهمیت بی‌بدیل و ویژه‌‌ای برخوردار است.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه مباحث اعتقادی در بین دانش‌آموزان به دو بخش دانشی و کنشی تقسیم می‌شوند اظهار داشت: اگر بخواهیم سطح اعتقادی دانش آموزان را بررسی کنیم، نیازمند مجموعه تحقیق و پژوهش‌های دقیق و هدفمند هستیم.

وی افزود: بخش کنشی همواره انعکاسی از تربیت دینی افراد و بخش دانشی برخواسته از تعلیم نظری و عملی مباحث اعتقادی است و در راستای تحقق این مطلب، کتب درسی تألیف و تدریس می‌شوند.

باقری ادامه داد: همانطور که در بخش دانشی مسائل اعتقادی نقش نظام تعلیم و تربیت از ستاد تا صف بسیار پررنگ است، در بخش کنشی آن نیز ایفای نقش خانواده از اهمیت بی‌بدیل و ویژه‌‌ای برخوردار است. به معنای واقعی در امر مقدس تربیت دینی نقش خانواده بسیار با اهمیت و بدون جایگزین است.

این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت کشور تصریح کرد: چنانچه قرار باشد سطح اعتقادی دانش‌آموزان هم‌گام با حرکت رو به رشد جامعه پیش رفته و به نقطه مطلوب نزدیک‌تر شود، همه ارکان تاثیرگذار امر تربیت از اهمیت ویژه و یکسانی برخوردار است و رکن اصیل خانواده سهم بسزایی در این حرکت دارد.

باقری تصریح کرد: چنانچه دغدغه تربیت دینی و اعتقادی اسلامی در خانه و مدرسه یکسان باشد آنگاه می‌توان اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشور و مسیر رسیدن به قله های تربیت دینی را به درستی دنبال کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *