صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مصوبه تشکیل انجمن مجزا در فدراسیون‌های چندرشته‌ای

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۷۳۴۳
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
مصوبه تشکیل انجمن مجزا در فدراسیون‌های چندرشته‌ای، در سال ۱۳۹۸ به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

خبرگزاری میزان - هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۹۸/۷/۱۴ به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «مصوبه تشکیل انجمن مجزا در فدراسیون‌های چندرشته‌ای» را تصویب کرد.

تصویب‌نامه تشکیل انجمن مجزا در فدراسیون‌های چندرشته‌ای

شماره۲۲۴۰۳/ت۵۵۱۰۲هـ - ۱۳۹۹/۳/۷

وزارت ورزش و جوانان

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۷/۱۴ به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ در فدراسیون­‌های چندرشته‌­ای به منظور انجام امور هر رشته به صورت مجزا، انجمن رشته مربوط در چهارچوب آیین‌­نامه‌­ای که به تصویب مجمع فدراسیون می‌­رسد تشکیل می‌گردد. انجمن از نظر شخصیت حقوقی مستقل و از نظر مسائل اداری، مالی، معاملاتی، فرهنگی و فنی زیرنظر فدراسیون خواهد بود. رؤسای انجمن‌­های ورزشی که رشته/ رشته­‌های ورزشی آنان در بازی‌­های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پارآسیایی شرکت دارند عضو دارای حق رأی در مجمع عمومی فدراسیون مربوط هستند.

۲ـ فدراسیون­‌های ورزش‌­های همگانی، روستایی و بازی­‌های بومی ـ محلی، زورخانه­‌ای و کشتی پهلوانی و فدراسیون­‌های چندرشته‌­ای (به تشخیص وزارت ورزش و جوانان) از نظر ترکیب مجمع عمومی تابع دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان خواهند بود.

۳ـ فدراسیون­‌های پزشکی ورزشی و اسلامی ورزش زنان از نظر اهداف، وظایف و اختیارات، عضوگیری و ترکیب مجمع عمومی تابع دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان خواهند بود.

۴ـ فدراسیون­‌های ورزش دانش‌­آموزی، ورزش دانشگاهی و ورزش کارگری که عهده­ دار اداره رشته‌­های ورزشی در بین جمعیت­‌های تحت پوشش وزارتخانه‌­های مربوط هستند به عنوان فدراسیون صنفی شناخته می‌­شوند. در مجمع عمومی این فدراسیون‌­ها وزیر مربوط یا معاون ایشان به عنوان رئیس مجمع عمومی تعیین شده و نماینده وزارت ورزش و جوانان نیز در مجمع عمومی با حق رأی حضور خواهد داشت.

۵ ـ آیین­‌نامه نحوه فعالیت هیئت‌­های استانی و شهرستانی در چهارچوب اساسنامه فدراسیون­‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین و مقررات مربوط به تصویب وزیر ورزش و جوانان خواهد رسید.

۶ ـ آیین­‌نامه­‌های مرتبط با اساسنامه فدراسیون­‌ها توسط وزارت ورزش و جوانان در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط ابلاغ می­‌شود.

۷ـ وزارت ورزش و جوانان مسئولیت نظارت بر اجرای این تصویب­نامه و اساسنامه فدراسیون­‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون­‌های ورزشی را برعهده خواهد داشت. وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس مجمع عمومی تعیین و احکام اعضای هیئت رئیسه فدراسیون توسط رئیس مجمع صادر می‌­شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *