صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عراقچی به عربستان و چند پایتخت منطقه می‌رود

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۷۳۴۲
وزیر امور خارجه اعلام کرد که در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب تلاش برای جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، به عربستان و چند کشور دیگر در منطقه سفر می‌کند.

خبرگزاری میزان – سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست «طوفان‌الاقصی؛ آغاز نصرالله» در روز سه‌شنبه، هفدهم مهر اعلام کرد که برای ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات منطقه و بررسی راه‌های جلوگیری از حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه به عربستان و برخی از کشورهای منطقه سفر می‌کند.

رایزنی‌ها برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد

وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌های اخیر خود درباره تحولات منطقه و اهداف این رایزنی‌ها، گفت: من در ادامه رایزنی‌ها در نیویورک، سفری به بیروت و دمشق داشتم و در ادامه عصر امروز سفری به منطقه خواهم داشت و به ریاض و برخی دیگر از پایتخت‌های منطقه می‌روم؛ تلاش ما در این چارچوب است که حرکتی دسته‌جمعی ازسوی کشور‌های منطقه، اسلامی و جامعه بین‌المللی برای توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان ادامه پیدا کند.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی، سیاست ایران در رایزنی‌های مربوط حمایت از مقاومت است و این یک سیاست اصولی است که از قبل وجود داشته، هست و خواهد بود؛ ما به هیچ‌وجه از این سیاست عدول نمی‌کنیم.

عراقچی در ادامه تشریح کرد: رایزنی‌های که صورت می‌گیرد برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی، محکوم کردن این رژیم و جلوگیری از اقدام‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ به منطقه است.

ایران خواهان جنگ نیست

وزیر امور خارجه با اشاره به تاکید همیشگی ایران بر پرهیز از افزایش تنش‌ها، اظهار کرد: ایران خواهان افزایش تنش و جنگ نیست، اگرچه ما از جنگ نمی‌ترسیم و آمادگی کامل داریم؛ اگر آن‌ها بخواهند که اراده ما را امتحان کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند؛ ما برای هر سناریو و وضعیتی آمادگی داریم؛ نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل و صددرصدی هستند و همه اهداف را شناسایی کردند، اما سیاست ما ادامه جنگ و تداوم تنش نیست، اگرچه برای آن آمادگی داریم.

وی همچنین گفت: سیاست ما توقف درگیری‌ها و رسیدن به یک آتش‌بس عادلانه مورد قبول و پذیرش مقاومت، است؛ برای این کار تلاش می‌کنیم و به رایزنی‌های خود ادامه می‌دهیم.

رایزنی‌ها برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی ادامه دارد

عراقچی درباره پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه هم گفت: ما به‌صورت رسمی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد دادیم که نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی یا مثل اجلاس قبلی مشترک کشور‌های اتحادیه عرب و و سازمان همکاری اسلامی برگزار شود؛ دبیرکل در این زمینه در حال رایزنی است؛ نظرات مثبتی تاکنون ازسوی کشور‌های عضو اعلام شده است و رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

نخستین نشست مشترک وزیران خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و ایران برگزار شد

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر درباره برگزاری نخستین نشست مشترک وزیران امور خارجه ایران و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، گفت: نخستین نشست مشترک وزیران خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و ایران به‌صورت غیررسمی در دوحه قطر برگزار شد؛ روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس در این سال‌ها دارای فرازونشیب‌هایی بوده است که این یک امر طبیعی است و این اراده بین ایران و کشور‌های منطقه وجود دارد که رابطه به همکاری‌های منطقه‌ای منجر شود.

اراده برای برقراری روابط میان ایران و بحرین وجود دارد

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه با تک تک این کشور‌ها به غیر از بحرین که قطع ارتباط هستیم، به‌صورت دوجانبه ارتباط داریم و رفت‌وآمد‌ها وجود دارد، درباره روابط ایران و بحرین گفت: در طول ۳ ماه گذشته ۳ بار وزیر خارجه بحرین، برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی، مراسم درگذشت شهید رئیسی و مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران سفر کرد و این اراده برای برقراری روابط وجود دارد؛ با وجود قطع رابطه با یکی از کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، این جلسه برگزار شد و این ابراز علاقه وجود داشت که این گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌ها وجود داشته باشد و ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *