صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و اختلال در عملیات‌های بشردوستانه

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۷۲۹۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی که به هیچ قانونی پایبند نیست، از زمان آغاز حملات خود به لبنان همواره اهداف و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده است.

خبرگزاری میزان - دیده‌بان حقوق بشر گفت که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به گذرگاه اصلی مرزی بین لبنان و سوریه در ۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۳ مهر) مانع از فرار غیرنظامیان شده و عملیات‌های بشردوستانه را مختل می‌کند؛ این وضعیت غیرنظامیان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ۴ اکتبر بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد که گذرگاه مرزی مورد استفاده حزب‌الله بوده و به همین دلیل هدف قرار گرفته است. 

دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرد که حمله این رژیم به یک هدف که نظامی خوانده شده، اگر صدمه‌های فوری به غیرنظامیان بزند، ممکن است همچنان غیرقانونی باشد. 

لاما فکیه، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر، گفت: ارتش اسرائیل با غیرقابل دسترس کردن یک گذرگاه مرزی در زمانی که صد‌ها هزار نفر در حال فرار از جنگ هستند و بسیاری دیگر به کمک نیاز دارند، جان غیرنظامی قابل توجهی را تهدید می‌کند. 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (UNOCHA) در ۲ اکتبر (۱۱ مهر) به‌نقل از مقام‌های لبنانی گزارش کرد که تقریبا ۱۷۷ هزار سوریه‌ای و ۶۳ هزار لبنانی از لبنان و از طریق مرز‌های زمینی برای فرار از جنگ وارد سوریه شده‌اند. پیش از حمله، از این گذرگاه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به لبنان نیز استفاده می‌شد. 

رولا امین، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: وضعیت ناامن امنیتی و حمله‌های هوایی مداوم اسرائیل باعث اختلال و تاخیر در تدارکات امدادی می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *