صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زاکانی: طوفان‌الاقصی مسیر تاریخ را در خاورمیانه تغییر داد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۷۲۷۵
شهردار تهران گفت: عملیات طوفان الاقصی مسیر تاریخ را در خاورمیانه تغییر داد به نحوی که پس از این عملیات موضوع عادی‌سازی روابط برخی از کشور‌های اسلامی با اسرائیل بر باد رفت.

خبرگزاری میزان - بنابر گزارش شهر، علیرضا زاکانی شهردار پایتخت با حضور در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» به مناسبت نخستین سالگرد عملیات طوفان الاقصی به تبیین شرایط منطقه خاورمیانه طی یک سال گذشته پرداخت.

زاکانی در این برنامه با اشاره به دستاورد‌های مقاومت اسلامی گفت: عملیات طوفان الاقصی مسئله فلسطین را تبدیل به یک امر جهانی کرده و با پرده برداری از جنایات اسرائیل حقانیت مردم مظلوم فلسطین را اثبات نمود. طوفان الاقصی همچنین افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را نابود کرد و اکنون این رژیم منحوس در محاصره‌ای قرار گرفته که باید در آن حقوق از دست رفته مسلمین را استیفا کرد.

شهردار تهران افزود: عملیات طوفان الاقصی مسیر تاریخ را در خاورمیانه تغییر داد به نحوی که پس از این عملیات موضوع عادی سازی روابط برخی از کشور‌های اسلامی با اسرائیل بر باد رفت. 

زاکانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: طوفان الاقصی در داخل فلسطین باعث تقویت هویت مقاومت و حمایت مردم از آن شد. همچنین در میان کشور‌های محور مقاومت مانند ایران، یمن، لبنان، عراق، سوریه و... اتحاد نوینی ایجاد کرد که در آن ملت‌ها موضوعیت دارند و این اتحاد به راحتی ازبین نمی‌رود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی پیرامون امکان تقابل رژیم صهیونیستی با محور مقاومت به ویژه ایران گفت: اتفاقات یک سال گذشته باعث شکل‌گیری مسیری شده است که در نتیجه آن به تعبیر رهبر انقلاب آینده منطقه به دست کشور‌های مقاومت اسلامی و با محوریت حزب‌الله رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی وقتی ایران موفق شد شهر فاو عراق را تصرف کند، صدام نیز به مهران حمله کرد و آن شهر را گرفت به لحاظ استراتژیک تصرف فاو با مهران قابل مقایسه نبود.

زاکانی تاکید کرد: فاو بندری حیاتی بود که تصرف آن باعث قطع ارتباط عراق با آب‌های آزاد می‌شد، اما مهران در آن روز شهری کوچک با تعداد محدودی سکنه بود. ابن در شرایطی بود که صدام در فضای تبلیغاتی طوری القا می‌کرد که در برابر از دست دادن یک شهر، شهری دیگر را به تصرف درآورده است و در فضای رسانه‌ای تئوری شهر در برابر شهر را جا انداخته بود. 

شهردار تهران ادامه داد: امروز نیز نتانیاهو با فضاسازی رسانه‌ای به دنبال دستاوردسازی برای خود است، در حالی که وی طی یک سال گذشته حتی حریف حماس نیز نشده است.

وی افزود: مقاومت به سمتی رفته است که دیگر اسرائیل برابر آن توان پاسخگویی ندارد، اسرائیل شدیدترین حملات را طی روز‌های گذشته به ضاحیه بیروت کرد تا حزب الله را از بین ببرد، اما حزب الله نه تنها نابود نشده است بلکه این روز‌ها با موشک‌های خود حیفا را نیز هدف قرار می‌دهد. 

زاکانی در بخش دیگری از خاطرات خود با ذکر خاطره‌ای از شهید نصرالله گفت: در جلسه‌ای شهید نصرالله می‌گفت در همان سال‌های دهه ۶۰ و پس از حمله اسرائیل به جنوب لبنان تعدادی از جوانان لبنانی با سرپرستی شهید سید عباس موسوی به ایران آمده و به محضر حضرت امام شرفیاب شدند. آن‌ها از ایشان پرسیدند تکلیف امروز ما در لبنان چیست؟ امام فرمودند بروید و در برابر دشمن ایستادگی کرده و از کیان اسلام دفاع کنید. سپس امام مقام معظم رهبری را که آن روز رئیس جمهور بودند به عنوان رابط خودشان با گروه‌های مقاومت لبنانی انتخاب کردند. پس از رحلت امام نیز این ارتباط ادامه پیدا کرد. 

زاکانی با اشاره به نقش رهبر انقلاب در شکل گیری مقاومت اسلامی گفت: این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری باید به تدبیر رهبر انقلاب در راهبری اتفاقات افتخار کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: در مجلس هشتم به یاد دارم حاج قاسم توسط نمایندگان دعوت شد تا گزارشی از آخرین تحولات منطقه ارائه دهد. وی با ارائه برایندی از مسائل خاورمیانه گفت با تدبیر رهبر انقلاب تهدیدات کشور‌های منطقه تبدیل به فرصت برای جمهوری اسلامی شده است. امروز نیز شرایط همان گونه است. 

وی ادامه داد: امروز با تدبیر رهبر انقلاب معادله تغییر کرده و برخلاف میل اسرائیل، این رژیم صهیونیستی است که اکنون در محاصره گروه‌های مقاومت اسلامی قرار گرفته است.

زاکانی تاکید کرد: دشمن که از جنایات خود سرمست بود صراحتاً مدعی می‌شد پس از جنگ با فلسطین و لبنان و پایان دادن به گروه‌های مقاومت به سراغ ایران خواهد آمد، اما با سیلی وعده صادق از مستی درآمد و دستانش لرزید و صدایش تغییر کرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز نمی‌توان توانمندی مقاومت اسلامی با محوریت ایران را با قدرت رژیم منحوس مقایسه کرد. اسرائیل آسیب پذیرتر از گذشته شده است و در وعده صادق نیز به وضوح تمام بافته‌های وی رشته شد. 

زاکانی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف مقاومت اظهار کرد: انقلاب اسلامی قدرت دین و مردم را به جهانیان نشان داد و مردم نیز پای کار آرمان‌های انقلاب ماندند به نحوی که در دهه ۶۰ با وجود تهدیدات صدام به موشک باران تهران باز هم نماز جمعه و راهپیمایی‌ها پررونق بود. 

وی ادامه داد: فداکاری که ملت ایران از خود نشان می‌دهند جز برهه کوتاهی از صدر اسلام در هیچ جامعه دیگری تجربه نشده است کهددر جمعه نصر نیز این امر بار دیگر متجلی شد. 

زاکانی تاکید کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی با کوچکترین ترقه به پناهگاه می‌روند و در جریان عملیات وعده صادق نیز ۸ میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها منتقل شدند، اما در این سمت رهبر انقلاب بی‌اعتنا به تمامی تهدیدات به نماز جمعه نصر می‌آید و با این کار خود مایه فخر اسلام می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به حضور غرورآفرین مردم در نماز جمعه نصر گفت: عظمت حضور مردم در نماز جمعه نصر حتی با حضور مردم در سایر نماز‌هایی که رهبری در آن حضور داشتند نیز قابل مقایسه نیست، صد‌ها هزار نفر جان بر کف به مصلی آمدند تا بگویند خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست. 

زاکانی سپس پیرامون تاثیرات نماز جمعه نصر بر وحدت ملی اظهار کرد: مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی موضوعی جناح پذیر نیست و کاملاً در هم تنیده است، در این دو موضوع محور وحدت، ولی امر و امام جامعه می‌باشد، معتقدم در این عرصه جای رقابت نیست و تنها باید منافع ملی محور توجه گروه‌های سیاسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: دشمن توان محدودی دارد که کسی آن را نفی نمی‌کند، اما او بیش از توانی که در اختیار دارد به رعبی دل بسته است که با تبلیغات رسانه‌ای در دل مردم ایجاد می‌کند، زیرا این رعب سرآغاز مسیر انفعال و عقب افتادگی است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آغاز انقلاب نیز شرایط ما همین گونه بود، منافقین گمان می‌کردند با حذف چهره‌های اصیل انقلاب می‌توانند امام را محصور کرده و نهضت را از بین ببرند، اما این شهادت‌ها با وجود تمامی خسران‌ها باعث رشد ملت ایران شد.

وی ادامه داد: در عالم مادی دشمنان میان شهادت و مرگ عادی تفاوتی وجود ندارد، اما در منطق ما شهادت قابلیت جدیدی به جبهه مقاومت اضافه می‌کند که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. به همین جهت شهید سلیمانی و شهید نصرالله برای جبهه مقاومت اثرگذارتر از زمان حیاتشان هستند، زیرا اراده الهی بر آن است که خون شهید برکت پیدا کند. 

شهردار تهران تاکید کرد: جبهه حق بدون راهبر باقی نمی‌ماند همانطور که در دفاع مقدس پس از شهادت فرماندهان بلافاصله افراد شایسته جایگزین آن‌ها می‌شدند الان نیز در جبهه مقاومت همین شرایط تکرار می‌شود.

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود گفت:سال ۹۴ دیداری با شهید سید حسن نصرالله داشتیم، وی در آن دیدار گفت امروز در کادر خود با انباشت زیادی از نیرو‌های کارآمد روبرو هستیم و این نیرو‌ها نیازمند میدانداری هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *