صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خوزستان: اخذ عوارض آلایندگی نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان دارد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۷۲۱۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری کل استان خوزستان بر وصول مالیات و عوارض آلایندگی در جهت توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان و اعضای حقوقدان هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی برگزار شد، گفت: این هیئت در وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی، اخذ عوارض آلایندگی که نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان دارد، وصول درآمد‌های دولت برای مواردی که قانون مشخص کرده است، نقش بسیار اثرگذاری دارد و امیدواریم با حضور مستمر قضات و حقودانان در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی رسیدگی به پرونده‌های مطروحه، فرایند صدور احکام و اجرای آن تسریع شود.

وی ادامه داد: عوارض آلایندگی حق مردم استان خوزستان است که در مجاورت صنایع و واحد‌های ایجاد کننده آلایندگی سکونت دارند که باید در چارچوب قانون و در راستای رفع آلایندگی و کاستن آن و توسعه استان هزینه شود. ضمن این که نهاد‌های ناظر نیز باید بر توزیع و هزینه‌کرد این درآمد‌ها نظارت لازم را داشته باشند.

دهقانی گفت: کمیسون‌های شبه قضایی مانند هیئت‌های حل اختلافات مالیاتی، محلی برای رسیدگی تخصصی به این موضوعات است و از بروز جرائمی مانند فرار مالیاتی و تشکیل پرونده‌های قضایی در این خصوص پیشگیری می‌کند و دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های بهره بردار را مکلف به انجام تکلیفشان می کند.

علی خورشیدی مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان نیز با بیان این که ۲۱ هیئت حل اختلاف مالیاتی در استان فعال است، گفت: در این هیئت‌ها تلاش بر این است که با تسریع در رسیدگی و انجام فرایند قطعیت احکام پرونده‌های مورد نظر، شاهد تحقق درآمد‌های مالیاتی و اخذ عوارض آلایندگی استان باشیم.

علی خورشیدی افزود: با معرفی قضات شایسته از سوی دادگستری استان در این هیئت‌ها که نسبت به انشای آرا اقدام می‌کنند، از سال گذشته تا کنون با ورود رئیس کل دادگستری استان و همراهی قضات و اعضای حقوقدان هیئت ویژه رئیس کل دادگستری استان، بیش از ۱۴ همت از چهار شرکت بزرگ نفتی استان وصول و توزیع شد و امیدواریم همین رویه نسبت به پرونده‌های تعیین تکلیف نشده مانده از سال‌های گذشته نیز انجام شود.

وی افزود: همچنین در این مدت باتوجه به هماهنگی خوبی که میان دستگاه‌های مالیات ستان و دادگستری استان وجود دارد، اقدامات خوبی در تحقق درآمد‌های مالیاتی و در تحقق و توزیع عوارض آلایندگی و کالا و خدمات صورت گرفت که شاهد اثرات خوبی از مبالغ توزیع شده در استان بودیم.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *