صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صلیب سرخ جهانی خواستار حفاظت از غیرنظامیان در غزه شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۷۲۰۵
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
صلیب سرخ جهانی با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح وضعیت در نوار غزه، خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد.

خبرگزاری میزان - صلیب سرخ جهانی به‌مناسب سالگرد آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیانیه‌ای برای جلب نظر‌ها به بحران‌های پیش‌روی مردم غزه منتشر کرد. 

صلیب سرخ جهانی در این بیانیه نوشت: چالش‌های پیش روی مردم غزه از زمان تشدید خصومت‌ها در سال گذشته به‌شدت افزایش یافته است.

این بیانیه تصریح کرد: مردم غزه پیش از اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲)، با چالش‌هایی روبرو بودند که حاصل از چندین دور تشدید تنش‌ها در سال‌های اخیر و همین‌طور تاثیر بسته شدن و دسترسی محدود به کمک‌های بشردوستانه بود.

صلیب سرخ جهانی اضافه کرد: پس از یک سال درگیری ویرانگر، اندوه و رنج میلیون‌ها نفر عمیق‌تر شده است. غیرنظامیان همچنان بار سنگین درگیری‌ها را تحمل می‌کنند. درگیری‌هایی که ده‌ها هزار نفر کشته، مجروح یا مفقود برجای گذاشته است. تخریب زیرساخت‌های اساسی و فروپاشی خدمات اساسی ازجمله مراقبت‌های بهداشتی به سطوح فاجعه‌باری رسیده است. 

 صلیب سرخ جهانی دربیانیه خود، گفت: بسیاری از مردم در میان سختی‌ها و چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، از جمله درگیری‌های ادامه‌دار، آوارگی گسترده، و کمبود منابع، برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درخواست می‌کند که طرفین درگیری تعهد‌های خود را برای حفاظت از جمعیت غیرنظامی، دسترسی به تمامی اسیران فلسطینی، و پایبندی به حقوق بین‌المللی بشردوستانه، از جمله اصل اساسی حفاظت از غیرنظامیان، را رعایت کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *