صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آنچه رهبر انقلاب در توصیف «طوفان الاقصی» بیان کردند؛ از ضربه فنی رژیم صهیونیستی تا نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۷۱۴۳
دسته بندی‌: سیاست ، امام (ره) و رهبری
رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه عمیقاً تاریخ‌ساز طوفان الاقصی است گفتند: این عملیات جدول سیاست‌های آمریکا را در منطقه بهم ریخته و با استمرار آن، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.

خبرگزاری میزان - روز ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی، مصادف با ۱۵ مهر ۱۴۰۲، جنبش مقاومت اسلامی حماس در عملیاتی غافلگیرانه، رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

پس از آن رژیم صهیونیستی با به راه انداختن جنگ غزه و آغاز نسل‌کشی غیرنظامیان در پی بازسازی قدرت از دست رفته خود برآمد اما با وجود ارتکاب جنایاتی باورنکردنی تاکنون نتوانسته است شکست تاریخی خود را جبران کند.

رهبر انقلاب اسلامی از چند روز پس از این عملیات تا هفته گذشته و خطبه‌های نماز جمعه تهران در دیدارهای مختلف به تحسین «طوفان الاقصی» و تشریح دستاوردهای این عملیات پرداختند که در ادامه بخش‌هایی از آن را مرور خواهیم کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در اولین واکنش به این عملیات، روز ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، با اشاره به شکست «غیرقابل ترمیم» رژیم صهیونیستی در حماسه جوانان فلسطینی، تأکید کردند: عامل ایجاد این طوفان ویرانگر، ظلم و جنایت و درنده‌خویی مداوم رژیم غاصب جعلی در حق ملت فلسطین بوده است و این رژیم نمی‌تواند با دروغگویی و مظلوم‌نمایی، چهره هیولایی و دیوسیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم آن پنهان کند و با یاوه‌گویی، شجاعت جوانان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنان را برعهده غیرفلسطینی‌ها بگذارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بعد از روز شنبه ۱۵ مهر، روز حماسه شجاعانه جوانان فلسطینی، دیگر رژیم صهیونیستی قبلی نیست، افزودند: عامل این بلای بزرگ عملکرد خود صهیونیست‌ها است؛ چرا که وقتی شما درنده‌خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذرانید، باید منتظر «طوفان» باشید.

پس از این بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روز ۱۰ آبان ۱۴۰۲ و در دیدار با هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان درس بزرگ طوفان الاقصی را غلبه گروهی اندک و با تدارکات و امکانات کم اما با ایمان و عزم راسخ بر دشمن خواندند و گفتند: این گروه با ایمان توانست محصول سالها تلاش جنایتکارانه دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در در دیدار با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و جمع دیگری از قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های ورزشی که روز اول آذر ۱۴۰۲ برگزار شد گفتند: رژیم صهیونیستی در حادثه طوفان‌الاقصی ضربه فنی شد و حماس نه به‌عنوان یک دولت و کشورِ با امکانات زیاد، بلکه به‌عنوان یک گروه مبارز توانست رژیم غاصب صهیونیست را با آن‌همه امکانات ضربه فنی کند.

هشت آذر ۱۴۰۲ بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر در دیدار با هزاران نفر از بسیجیان به این عملیات اشاره کردند و گفتند: بشارت امام بزرگوار درباره «تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی» امروز در منطقه محقق شده و هسته‌های مقاومت در حال تغییر سرنوشت منطقه هستند که یک نمونه آن، همین طوفان الاقصی است. یک نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه عمیقاً تاریخ‌ساز طوفان الاقصی است که اگرچه علیه رژیم صهیونیستی بود اما در جهت آمریکازدایی است؛ زیرا جدول سیاست‌های آمریکا را در منطقه بهم ریخته و با استمرار آن، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: حادثه مهم و بی‌نظیر طوفان الاقصی باعث نزدیک شدن اهداف و تسهیل راه شده است، رژیم صهیونیستی که اعصابش از این طوفان تکه پاره شده، برای خاموش کردن آن دست به بمباران بیمارستان و مدرسه و جمعیت‌های مردمی و کشتن کودکان کرد که البته با این جنایت‌ها نتوانسته و نخواهد توانست طوفان الاقصی را از بین ببرد.

رهبر انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۳ نیز در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام گفتند: محاسبات منطقه‌ای و وضعیت جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن بعد از طوفان الاقصی تغییر کرده و در آینده بیش از این نیز دگرگون خواهد شد و دشمنان «اسلام و مقاومت و جمهوری اسلامی ایران» ضمن ناگزیر بودن از تن دادن به این تغییرات باید بدانند که نمی‌توانند در این منطقه در جامعه اسلامی حکمروایی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نیز درباره عملیات طوفان الاقصی گفتند: پیش‌بینی ۵۰ سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، بتدریج در حال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین طوفان‌الاقصی با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتو ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان در حال ذوب شدن است.

رهبر انقلاب در این مراسم تأمین نیاز مهم منطقه و واردآوردن ضربه‌ای اساسی به رژیم جنایتکار را دو ویژگی مهم عملیات طوفان‌الاقصی برشمردند و افزودند: امریکا، عناصر صهیونیزم جهانی و برخی دولت‌های منطقه، نقشه بزرگ و دقیقی برای تغییر مناسبات و معادلات منطقه طراحی کرده بودند تا با ایجاد ارتباطات مورد نظرشان میان رژیم صهیونیستی و دولت‌های منطقه‌، زمینه‌های تسلط رژیم منحوس بر سیاست و اقتصاد غرب آسیا و همه دنیای اسلام فراهم شود.

ایشان افزودند: این نقشه شوم به لحظات اجرا کاملاً نزدیک شده بود که طوفان معجزه‌‎آفرین الاقصی آغاز شد و همه بافته‌های امریکا، صهیونیزم و دنباله‌های آنان را بر باد داد؛ بگونه‌ای که با حوادث ۸ ماه اخیر، امیدی به احیای دوباره آن نقشه وجود ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سالهای متمادی مراکز تبلیغاتی و رسانه‌ای آمریکایی-صهیونیستی برای فراموش‌شدن مسئله فلسطین تلاش کردند اما در پرتو طوفان‌الاقصی و ایستادگی مردم غزه، فلسطین اکنون مسئله اول جهان است و آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملت‌ها دچار انفعال شده و دیر یا زود مجبور می‌شود دستش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ تهران نیز عملیات طوفان‌الاقصی را که سال گذشته در همین ایام رخ داد، حرکتی درست، منطقی و منطبق بر قوانین بین‌المللی و حقوق ملت فلسطین خواندند و از دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین تجلیل کردند.

ایشان طوفان الاقصی و مقاومت یکساله غزه و لبنان را موجب بازگشت رژیم صهیونی به دغدغه حفظ موجودیت خود دانستند و گفتند: این یعنی مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونیستی را ۷۰ سال به عقب برگرداند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *