صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گواری: آمادگی داریم مربیان تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم/ محتوای مورد نیاز را با توجه دانش روز دنیا تدوین کرده‌ایم

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۷۱۴۰
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی گفت: این آمادگی را داریم تا یک مربی تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم. محتوا و سرفصل‌هایی که نیاز بوده، گروه آموزش ما با توجه دانش روز دنیا تدوین کردند.

خبرگزاری میزان - احمد گواری، رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در نشست خبری به مناسبت برگزاری دومین دوره المپیاد سراسری آمادگی جسمانی و تندرستی، اظهار داشت: فدراسیون آمادگی جسمانی یکی از فدراسیون‌هایی است که ادعا داریم می‌توانیم در تندرستی آحادی از مردم نقش داشته باشیم. این ورزش به صورتی است که ۲۷ رشته زیر نظر ماست و ارزان قیمت است. در هرجا و حتی در منازل می‌شود استفاده کرد و هر کس با هر توان جسمی می‌تواند متناسب با شغلش در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فدراسیون احساس کردیم که تعداد زیادی شرکت نکنند. پیش‌بینی کردیم ۵۰۰ نفر اعلام آمادگی کنند، اما ۸۰۰ نفر شدند؛ استقبال خوبی شد. در مدت کم توانستیم رشته‌ها را معرفی کنیم. در بخش مردان ۵ رشته معرفی کردیم و در رده بانوان نیز ۷ رشته رااعلام کردیم. ۱۰۰ درصد افزایش تعداد مخاطب و ورزشکار داشتیم.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: ما یک تفاهم نامه با شهرداری منعقد کردیم تا لوازم و زیرساخت‌هایی که نیاز است را تأمین کنیم. به جز ۲ استان این سازه‌ها نصب شدند، اما هنوز در تمام کشور همه‌گیر نشده است. در رشته کلیستنیکس به دنبال این هستیم که تفاهم نامه‌ای با شهرداری داشته باشیم و زیر ساخت‌ها را در اماکن عمومی داشته باشیم.

گواری درباره برنامه‌های فدراسیون برای ورزش قهرمانی، تصریح کرد: آمادگی جسمانی پایه تمام ورزش‌های ماست. هر ورزشکاری در هر رشته‌ای نیازمند داشتن یک آمادگی جسمانی مطلوب است. ما این آمادگی را داریم تا یک مربی تخصصی را برای هر رشته آموزش دهیم. محتوا و سرفصل‌هایی که نیاز بوده، گروه آموزش ما با توجه دانش روز دنیا تدوین کردند. آماده برگزاری کلاس‌های مربیگری هستیم. امیدوارم بتوانیم رشته‌های بیشتری را با کمک سایر فدراسیون‌ها پوشش دهیم.

وی افزود: اگر فکر خاصی برای سالمندان نکنیم قطعاً مشکل‌ساز می‌شود. ما حتی کم توان‌ها را هم در آمار جمعیتی‌مان آوردیم. هر فرد با هر آمادگی جسمانی می‌تواند حضور داشته باشد. کار راحتی نیست و نیازمند حمایت دولت است.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی درباره برنامه‌اش برای ارتقای رشته‌های پرمخاطب گفت: یکی از رشته‌هایی که فعلاً جمعیت و مخاطب زیادی دارد، ایروبیک است. هر کدام از رشته‌ها جذابیت خودش را دارد و هرکدام که گفتید ۳۷۱ هزار تفر تحت پوشش بیمه سازمان یافته داشتیم که رتبه سوم را بین سازمان‌های ورزشی کسب کردیم. این آمار خوبی برای فدراسیون‌هایی است که تازه شروع به کار کردند. در بوستان‌ها و فضای باز برخی رشته‌ها را به نمایش گذاشتیم و مردم کمک کردند و خود این کار روش جذب خوبی بوده.

گواری درباره برنامه‌های فدراسیون در بخش آموزش اظهار داشت: در بحث آموزش در سال ۱۴۰۱ مقام خوبی کسب کردیم. در سال ۱۴۰۲ رشد خوبی داشتیم و امیدواریم در سال جدید رتبه به مراتب بهتری را کسب کنیم. فقط به نبال این نیستیم که آمار را بالا ببریم. آموزش‌های خوبی در بحث داوران داشتیم و در بخش‌های مختلف دوره‌هایی که گذاشتیم آزمون گرفتیم و خروجی خوبی تحویل دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا بیشتر در جهت تشویق و ترغیب حضور بخش خصوصی تلاش کنیم. احداث و ساخت سالن‌های ورزشی کار آسانی نیست و سال‌ها به طول می‌انجامد. ما می‌خواهیم یک سالن اختصاصی داشته باشیم، اما کار سختی است. با توجه به ظرفیتی که استان‌ها دارند در بحث ورزشی سرانه بالایی نیست، اما اگر برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم جمعیت بیشتری بتوانند از همین امکانات محدود استفاده کنند. برای اولین بار قرار است المپیاد ساحلی را برگزار کنیم که انتظار داریم استقبال خوبی از این رویداد شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *