صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تعیین مهلت کمیسیون اجتماعی به وزارت صمت برای تأمین خودروی جانبازان

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۷۰۴۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در بحث خودروی جانبازان مصوب شد اگر وزارت صمت یا بانک مرکزی در مدت معینی که کمیسیون اعلام کرده، در اجرای مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان مشمول کوتاهی یا قصوری داشته باشند، کمیسیون اجتماعی هم مانند کمیسون صنایع و دیگر کمیسیون‌های مرتبط به موضوع ورود پیدا کرده و آن را پیگیری خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - ولی داداشی، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جزئیات نشست روز (یکشنبه ۱۵ مهرماه) این کمیسیون، گفت: جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد و گزارشی از اهداف و برنامه‌های پیش روی بنیاد برای جامعه ایثارگری و رئوس کار رئیس بنیاد در دوره جدید ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در ادامه دغدغه‌ها و مطالبات جامعه ایثارگری، خانواده شهدا و جانبازان از جانب نمایندگان طرح و به بحث و بررسی گذاشته شد که مطالبات جامعه ایثارگری در بحث بیمه و درمان، اشتغال و خودرو، حق پرستاری و همراه جانبازان و همچنین بودجه بنیاد شهید از جمله مهم‌ترین این مسائل بود.

داداشی ادامه داد: در این نشست برخی مسائل از قبیل مسائل و مطالبات رزمندگان معسر -که یک موضوع مسترک بین وزارت دفاع و بنیاد شهید و امور ایثارگران است- و اضافه مطالباتی که باید به جانبازان بالای ۷۰ درصد داده شود؛ به صورت جزئی طرح و بررسی شد و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم توضیحات لازم را ارائه کرد.  

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در پایان این نشست هم کمیسیون مصوباتی داشت از جمله اینکه در بحث خودرو برای وزارت صمت و بانک مرکزی مهلت تعیین و مصوب شد اگر در این مدت در اجرای مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان مشمول کوتاهی یا قصوری داشته باشند، کمیسیون اجتماعی هم مانند کمیسون صنایع و دیگر کمیسیون‌های مرتبط به موضوع ورود پیدا کرده و آن را پیگیری خواهد کرد.

داداشی اضافه کرد: در این جلسه همچنین تأکید شد که کمیسیون اجتماعی مجلس کمیسیون همکار و معین بنیاد شهید و امور ایثارگران است و برای کمک به پیشبرد مسائل جامعه ایثارگری لازم است که در جریان مسائل بنیاد، به‌ویژه مسائل مربوط به این کمیسیون قرار بگیرد.

وی افزود: در پایان هم پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک نوشتار بودجه ۱۴۰۴ بین کمیته ایثارگران کمیسیون اجتماعی و نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شود و در جلساتی دغدغه‌ها و اولویت‌های بنیاد و جامعه ایثارگری در بودجه سال ۱۴۰۴ مورد بررسی و بحث قرار گیرد تا به درستی به کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه منتقل شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح ادامه جلسه امروز کمیسیون اضافه کرد: امروز همچنین گزارش کمیته ایثارگران درباره طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران بررسی شد و کمیسیون رای بر حذف قوانین ناکارآمد داد و این مصوبه برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *