صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر کار: کسری منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین شد

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۹۷۰۴۳
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تامین کسری منابع اجرای قانون متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان خبر داد.  

خبرگزاری میزان - احمد میدری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان منابع به قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافت.  

وی همچنین با اعلام اینکه تا پایان سال ۳۰ هزار میلیارد تومان هم اوراق بدهی، جهت تامین منابع متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود، گفت: براساس قانون منابع یک درصدی افزایش مالیات بر ارزش افزوده، برای متناسب سازی مستمری بازنشستگان صندوق کشوری درنظر گرفته شده است.  

میدری همچنین با اشاره به وجود برخی ابهامات درباره جدول حقوقی بازنشستگان کشوری و فولاد، گفت: جهت حل مشکل با مجلس مکاتباتی انجام شده است و اما تا زمان مشخص شدن موضوع، ماهانه مبالغی به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.  

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در هئیت دولت خبر داد.  

وی با اعلام اینکه براساس اساسنامه جدید، برای توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی کارگران و کارجویان بازار کار، یک در هزار حقوق کاگران به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تعلق می‌گیرد، گفت: تصویب این اساسنامه به گسترش کمی و کیفی آموزش فنی و مهارتی در کشور کمک می‌کند.

میدری همچنین با بیان اینکه وزارت کار علت ریشه‌ای حادثه معدن طبس را بررسی می‌کند، گفت: تعیین و بررسی قصور فردی بر عهده قوه قضاییه و دادستانی کل کشور است.  

وزیر کار تاکید کرد: علت نهادی و فرایند نظارتی حادثه معدن طبس و راه‌حل‌های پیشنهادی کاهش حوادث معادن زغال سنگ کشور براساس ظرفیت‌های قانونی با همراهی کارشناسان دولتی و غیر دولتی در هفته جاری تدوین و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *