صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه احضار شد

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷:۴۶
کد خبر: ۴۷۹۷۰۳۷
وزارت امور خارجه سفیر استرالیا در تهران را به دلیل تکرار مواضع جانب‌دارانه و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل ازسوی دولت این کشور احضار کرد.

خبرگزاری میزان - با توجه به تکرار مواضع جانب‌دارانه و مغایر با موازین حقوق بین الملل دولت استرالیا نسبت به تحولات اخیر منطقه، ایام مک کانویل، سفیر این کشور در تهران از سوی مدیرکل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

مقام وزارت خارجه‌ کشورمان ضمن اعتراض نسبت به مواضع ناموجه و جانب‌دارانه دولت استرالیا نسبت به تحولات منطقه و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در افزایش تنش منطقه‌ای از جمله به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار نیلفروشان، مستشار عالی نظامی ایران در بیروت، رویکرد دوگانه استرالیا نسبت به تحولات منطقه و سکوت نسبت به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را تقبیح کرد.

محمدی با اشاره به حق ذاتی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران برای واکنش در برابر تعرض‌ها مکرر رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و حمله به اتباع و منافع ایران، عملیات موشکی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را اقدامی قانونی و مسئولانه توصیف کرد که برای حراست از امنیت ملی مردم ایران و ثبات منطقه ضروری بود.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با تاکید مجدد بر ضرورت توقف فوری نسل‌کشی در غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه لبنان، خواستار نقش‌آفرینی مسئولانه استرالیا و دیگر کشور‌های غربی حامی این رژیم در این زمینه شد و یادآوری کرد که برخورد‌های یک‌سویه و جانب‌دارانه با تحولات منطقه به همراه تفسیر خودمحورانه از قواعد و هنجار‌های بین‌المللی کمکی به کاهش تنش در منطقه نمی‌کند، بلکه منجر به ترغیب بیشتر متجاوز خواهد شد.

در این ملاقات سفیر استرالیا با تبیین تحرکات و اقدام‌های دولتش برای برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان، اعلام کرد که مراتب اعتراض رسمی ایران را به دولت متبوعش منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *