صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جنگ رژیم صهیونیستی علیه امدادگران و پزشکان در نوار غزه

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۶۹۴۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
بخش بهداشتی نوار غزه و کارکنان آن از زمان آغاز جنگ همواره از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری میزان - بخش بهداشت و درمان نوار غزه یکی از بخش‌هایی بوده که طی جنگ یک‌ساله رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، بیشترین خسارت را متحمل شده است. 

خسارت گسترده به بیمارستان‌ها

منابع پزشکی گزارش کردند که ۲۳ بیمارستان از ۳۸ بیمارستان در نوار غزه پس از گذشت یک سال از آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در منطقه، از دسترس خارج شده‌اند.

مقام‌های بهداشتی محلی فاش کردند که بخش بهداشت و درمان در باریکه محاصره‌شده متحمل خسارت‌های قابل توجهی شده است.

شهادت صدها پزشک و امدادگر

براساس آمارها، ۹۸۶ نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی در جریان حمله‌های مداوم رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. البته گزارش‌ها نشان می‌دهد که مجموع کارکنان به شهادت رسیده بخش مراقبت‌های بهداشتی هزار و ۱۵۱ نفر است. دلیل اختلاف ۱۶۵ موردی این است که ۹۸۶ نفر از شهدا شناسایی شده‌اند و ۱۶۵ نفر دیگر به دلیل اینکه جسدشان همپنان در اختیار رژیم صهیونیستی است، در آمار لحاظ نشده‌اند. 

علاوه بر این، ۱۳۰ آمبولانس درپی حمله‌های مستقیم و خسارت‌های وارده در طول جنگ ادامه‌دار رژیم صهیونیستی از کار افتاده‌اند.

تخریب امکانات بهداشتی و درمانی و از دست دادن پرسنل پزشکی توانایی ارائه مراقبت‌های فوری به تعداد فزاینده تلفات را به‌شدت مختل و بحران انسانی در غزه را تشدید کرده است. 

 

 

دست‌کم ۱۶۵ نفر از شهدا پزشک، ۲۶۰ نفر پرستار، ۳۰۰ نفر کارمند مدیریت و پشتیبانی، ۱۸۴ نفر نیروی متخصص بهداشت، ۷۶ نفر داروساز و ۱۲ نفر کارمند بهداشتی در بخش‌های دیگر، بودند.

کارشناسان می‌گویند که بخش بهداشت و درمان فلسطین هدف حمله نظام‌مند ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی قرار گرفته و این موضوع تمام اجزای این بخش را تحت تاثیر قرار داده است.

مراکز بهداشتی نوار غزه هدف حمله‌های زمینی و هوایی مستقیم و مداوم رژیم صهیونیستی بوده که سیستم بهداشتی را فلج و صد‌ها هزار قربانی جنگ را با مرگ احتمالی مواجه کرده است. 

بازداشت و شکنجه کارکنان بخش بهداشتی غزه

گزارش‌های متعددی منتشر شده که نشان می‌دهد کارکنان بخش بهداشت غزه از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شده، مورد بازجویی وحشیانه قرار گرفته و برخی به شهادت رسیده‌اند. 

داده‌های موجود در این گزارش‌ها منعکس‌کننده اثر‌های حمله‌های نظام‌مند و عمدی رژیم صهیونیستی علیه بخش بهداشت نوار غزه است. 

میدل‌ایست‌آی گزارش کرد: ارتش اسرائیل متهم به تخریب عمدی سیستم بهداشتی غزه از طریق حمله‌های مداوم به بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و پزشکان، ازجمله با حمله‌های هوایی، بازداشت و محرومیت مردم غزه از تجهیزات پزشکی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، است. 

در ماه ژوئن (خرداد/تیر) فاش شد که ایاد رنتیسی، که مدیر بخش زایمان بیمارستان کمال‌عدوان بود، پس از بازداشت از سوی نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر (آبان/آذر ۱۴۰۲)، زیر شکنجه در بازداشت به شهادت رسید. او دومین پزشک فلسطینی از نوار غزه بود که از آغاز جنگ براثر شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. 

آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان نوار غزه از زمان آغاز جنگ از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *