صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش شمار مرگ‌ومیر مهاجران درپی وقوع ۲ تراژدی مرگ‌بار در مانش

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۶۸۷۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
تراژدی‌های مهاجرتی یکی پس از دیگری در کانال مانش رخ می‌دهند و مهاجران به‌ویژه کودکان مهاجر را قربانی سیاست‌های ضدمهاجرتی انگلیس و فرانسه می‌کنند.

خبرگزاری میزان – کانال مانش یا معبر مرگی که فرانسه و انگلیس برای مهاجران ایجاد کرده‌اند، همچنان قربانی می‌گیرد.

اعلام خبر مرگ‌ومیر مهاجران در این گذرگاه به‌طرز ناراحت‌کننده‌ای در سال‌های اخیر به یک موضوع عادی تبدیل شده است؛ با وقوع هر تراژدی مهاجرتی، مقام‌های انگلیسی و فرانسوی با ژست ابراز تاسف وعده سختگیرانه‌تر کردن سیاست‌های ضدمهاجرتی را می‌دهند و این به معنای وقوع مرگ‌ومیر‌های بیشتر در روز‌ها و هفته‌های آتی است.

به گزارش اسکای‌نیوز و گاردین، مقام‌های فرانسه اعلام کردند که درپی وقوع ۲ تراژدی برای قایق‌های حامل مهاجران در روز شنبه، ۱۴ مهر یک کودک خردسال و سه بزرگسال مهاجر هنگام عبور از کانال مانش جان خود را از دست دادند؛ ضمن اینکه ۱۵ مهاجر نیز به دلیل شرایط جسمی نامناسب به بیمارستان منتقل شدند.

براساس گزارش‌ها، جسد جان‌باختگان این حادثه در انتهای قایق پیدا شد و دلیل مرگ آن‌ها خفگی ناشی از زیر دست و پا ماندن بوده است.

براساس اعلام مقام‌های فرانسوی، مرگ مهاجران درپی آن رخ داد که یکی از قایق‌های حامل مهاجران با ۹۰ سرنشین در نزدیکی سواحل فرانسه دچار نقص موتوری شد.

مقام‌های فرانسوی بدون اشاره به تاثیر سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی این کشور بر تصمیم مهاجران برای عبور از مانش اعلام کردند که قاچاقچیان انسان عامل مرگ این مهاجران هستند؛ آن‌ها تاکید کردند که سیاست‌های خود در این گذرگاه مرگ را تشدید می‌کنند.

ایوت کوپر، وزیر کشور انگلیس نیز مدعی شد که از دست رفتن جان‌های بیشتر در کانال مانش وحشتناک است.

در عین حال، وزارت کشور انگلیس جمعه گذشته ادعا کرد که کشور‌های گروه ۷ با طرح بین‌المللی بزرگ جدیدی برای سرکوب باند‌های جنایت‌کار مسئول قاچاق مهاجران به انگلیس موافقت کرده‌اند؛ اگرچه مقام‌های انگلیسی این طرح را برای مقابله با جرایم سازمان‌یافته فرامزی و تقویت امنیت مرزی مفید می‌دانند، اما قربانیان اصلی چنین طرح‌هایی مهاجران هستند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۵۱ نفر در مسیر رسیدن به انگلیس در کانال مانش جان خود را از دست دادند؛ این رقم در حالی ثبت شده است که در سراسر سال ۲۰۲۳ مجموع فوتی‌ها به رقم ۱۲ نفر رسید.

 

براساس برآورد‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت که بخشی از سازمان ملل است، دست‌کم ۱۹۴ مهاجر در تلاش برای عبور از کانال مانش بین سال‌های ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۴ (مرداد/ شهریور) جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *