صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سردار رادان: سارقین حرفه‌ای با اجرای طرح پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱:۰۹
کد خبر: ۴۷۹۶۸۵۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
فرمانده کل انتظامی کشور، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کنترل سارقین حرفه‌ای استفاده از پابند الکترونیکی است که این طرح در سه استان مطرح که بیشترین حجم سرقت را داشتند، انجام دادیم.

خبرگزاری میزان - سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور با حضور در برنامه صف اول ضمن گرامیداشت هفته انتظامی، اظهار کرد: آنچه ما به مردم قول دادیم این است که آسایش خودمان را فدای امنیت و آرامش مردمی کنیم که یا همکیشان ما یا هم نوعان ما و در خور شایسته تکریم و احترام هستند.

وی ادامه داد: یکی از شایستگی‌های مردم تامین امنیتشان است. اگر امنیت را در سه لایه‌ی امنیت عمومی، امنیت داخلی و امنیت ملی تعریف کنیم؛ آنچیزی که مردم ما بیشتر با آن درگیر هستند امنیت عمومی است که توقع دارند این امنیت حاصل شود. 

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای امنیت مردم، باید اول دغدغه‌های مردم را متوجه می‌شدیم. اینکه مردم ما در رابطه با چه موضوعی دغدغه دارند؟ آیا آن چیزی که ما فکر می‌کنیم، دغدغه مردم هست یا نه؟ به این واسطه نظرسنجی‌های مختلفی انجام شد تا دغدغه‌های مردم در موضوع امنیت عمومی حاصل شود که اگر به طور خلاصه عرض کنم یکی از دغدغه‌های مهم مردم، موضوع سرقت، دیگر موضوع مهم آن‌ها معتادین متجاهری بود که در سطح شهر رفت و آمد داشتند، همچنین موضوع ترافیک و سایر موضوعات بود که برنامه ریزی صورت گرفت و امروز می‌توانم اعلام کنم برنامه‌ای که برای امنیت عمومی مردم بر اساس دغدغه هایشان ریختیم به سمتی می‌رویم که بتوانیم کارنامه نسبتاً قابل قبولی را خدمت مردم ارائه بدهم.

سردار رادان در موضوع سرقت و در مورد استفاده از پابند الکترونیکی برای سارقین گفت: بعضی از سارقین شغل‌شان سرقت شده است؛ ما تعداد افرادی را داریم که بیش از ۱۰ و تا ۲۰ فقره سرقت انجام داده‌اند، دستگیر شدند و بعد از تحمل مجازات و آزادی از زندان دوباره دست به سرقت زدند. این سارقان باید در جامعه کنترل می‌شدند که در ایجا لازم می‌دانم از ریاست قوه قضائیه تشکر کنم چراکه شخصاً در این موضوع وقت گذاشتند.

وی با اشاره به اجرای طرح پابند‌های الکترونیکی در سه استان کشور اظهار داشت: ما در سه استان مطرح از جمله تهران بزرگ این طرح را به صورت آزمایشی انجام دادیم و تعدادی از سارقین که بیش از ۴ فقره محکومیت داشتند را پابند‌های الکترونیکی زدیم و آن‌ها را کنترل کردیم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی افزود: زمانی که شروع به انجام طرح پابند کردیم سرقت ۱۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده بود و همینطور در حال افزایش بود که شروع به طرح استفاده از پابند را در سه استان مطرح را که بیشترین حجم سرقت داشتند را انجام دادیم.

سردار رادان گفت: خوشبختانه با انجام طرح پابند و موضوع عملیات روانی که به دیگر سارقین رسید و اقدامات دیگری که انجام دادیم از جمله بلوک‌های گشت‌های پیشگیری مان را که مربوط به کلانتری‌ها بود را بیشتر به آن توجه کردیم، از سایر واحد‌های انتظامی مان استفاده کردیم و در حقیقت یک عملیات پی در پی برای مقابله با سارقین را انجام دادیم. در پایان سال ۱۴۰۲ نه تنها ۱۹ درصد افزایش را به صفر رساندیم بلکه این رقم، ۶ درصد هم کاهش پیدا کرد و هم اکنون ۱۹ درصد کاهش وقوع سرقت‌ها را هم داریم که وقتی با ۶ درصد جمع شود رقم بالای ۲۵ درصد را نشان می‌دهد که بسیار قابل توجه است ضمن آنکه در کنار آن ها، افزایش کشف را هم داشتیم، امسال کشفِ وقوع مان ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده و به دنبال این هستیم که کشف وقوع‌مان رقم قابل توجهی را پیدا کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *