صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رسوایی «دیدی» هالیوود را به لرزه انداخت؛ حامی اوباما و بایدن دلال جنسی از آب درآمد

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۶۸۴۷
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
سقوط غول صنعت موسیقی در آمریکا در حالی رخ داد که بسیاری از چهره‌های مشهور هالیوود، نگران افشای جزئیات جدید از پرونده‌های انحرافات جنسی کومبز هستند.

خبرگزاری میزان - تا یک سال پیش، اکثر رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا و اروپا از شان کومبز ملقب به دیدی Diddy، به‌عنوان یک «غول رسانه‌ای» یاد می‌کردند؛ اما امپراتوری یکی از محبوب‌ترین و ثروتمندترین سلبریتی‌های سیاه‌پوست، از ماه مارس امسال سقوط کرد.

پشت‌پرده مهمانی‌های کومبز، شباهت‌های فراوانی با جفری اپستین دارد. تنها تفاوت این دو، در جنس اطرافیان و مهمانان این محافل است. اکثر کسانی که به پارتی‌های اپستین می‌رفتند، سیاست‌مداران، دانشمندان و ثروتمندان بودند؛ اما با توجه به حضور پررنگ کومبز در دنیای سرگرمی، اغلب سلبریتی‌ها مشتری محافل او بودند. اگرچه دیدی در سال ۲۰۰۵ به خانه ترامپ در فلوریدا دعوت شده بود، اما این غول رسانه‌ای، یکی از بزرگترین حامیان کمپین ریاست‌جمهوری اوباما در سال ۲۰۰۸ بود و در سال ۲۰۲۰ از جو بایدن و کامالا هریس حمایت کرد. او در این دوره گفته بود: «مردان سفیدپوستی نظیر ترامپ، باید تبعید شوند.»

حتی تا اواخر سال ۲۰۲۳، رسانه‌های هالیوودی لزوما مشکلی با کومبز نداشتند؛ اما وقتی اتهامات وزارت دادگستری آمریکا علیه رپر معروف را بررسی می‌کنیم، مشخص می‌شود که این غول رسانه‌ای در سایه سکوت رسانه‌ها از سال ۱۹۹۱ الی ۲۰۲۴ مشغول برگزاری محفل‌های منحرفانه جنسی با حضور سلبریتی‌ها بوده و با سو استفاده از دختران و پسران جوان و بعضا نوجوان، دلالی جنسی می‌کرده است.

کومبز و اطرافیان وی از علاقه زنان و دختران به سلبریتی‌های هالیوودی، سوء استفاده می‌کردند و با وعده «اگر هر کاری که می‌گوییم، بکنی، نورچشمی دیدی می‌‌شوی» فریب می‌خوردند.

دیدی با استفاده از اهرم ثروت و قدرت خود، بسیاری از قربانیان را مجبور کرده بود تا اسنادی را امضا کنند که آن‌ها با تمامی ارتباطات جنسی و شکنجه‌ها موافق بوده‌اند.

مرور زندگی دیدی در یکسال اخیر

سقوط یکی از سلاطین صنعت سرگرمی در جهان.

توافق دیدی با نامزد غیر رسمی سابق خود در ارتباط با پرونده تجاوز و ضرب و جرح

۱۸ نوامبر ۲۰۲۳

کَسی ونچورا Cassie Ventura خواننده آمریکایی، پرونده‌ای را علیه «دیدی» در دادگاه منهتن، تنظیم کرد و تنها پس از یکروز طرفین دعوا با یکدیگر به توافق رسیدند. ونچورا در این رابطه گفت: «من تصمیم گرفتم این پرونده را به‌شرطی دوستانه حل کنم که کمی کنترل روی آن داشته باشم... من از خانواده‌ام، هوادارانم و وکلایم بایت حمایت‌هایشان متشکرم.»

وکیل ونچورا در عریضه خود نوشته بود: «خانم کسی ونچورا به مدت ۱۰ سال در چرخه رفتار‌های خشونت‌آمیز و دلالی جنسی آقای کومبز به دام افتاده بود.»

غول رسانه‌ای، ونچورا را در سال ۲۰۰۵ کشف کرد. گویا او یکی از آهنگ‌های ونچورا را در یک کلاب رقاصه‌ها می‌شنود و تصمیم می‌گیرد تا با خواننده ۱۹ ساله، برای ساختن ۱۰ آلبوم قرارداد ببندد.

ونچورا در بخشی از اتهامات خود علیه کومبز می‌گوید که این فرد او را به‌دفعات حتی جلو کارمندان کتک می‌زده، اما کسی جرئت اعتراض را نداشته است.

دیدی به‌علت حسادت روی کید کودی Kid Cudi که پیشتر نامزد غیر رسمی کسی ونچورا بوده، به خانه این خواننده رفته، ماشین وی را به آتش می‌زند و یک نفر را به گروگان می‌گیرد.

البته کومبز تمامی این اتهامات را کتمان می‌کند.

یورش سازمان امنیت ملی آمریکا به خانه‌های دیدی در لس‌ آنجس و میامی

۲۵ مارچ ۲۰۲۴

سازمان امنیت ملی آمریکا در رسیدگی به پرونده اتهامات دلالی جنسی علیه کومبز، به خانه‌های او در لس آنجلس و میامی یورش برد.

برخی از افراد حاضر در صحنه، این یورش‌ها را در سطح یورش‌های نظامیان آمریکایی به مخفیگاه‌های تروریست‌ها توصیف کرده‌اند.

دیدی در رابطه با این اتهامات گفت: «این افراد، بیمار هستند و فقط می‌خواهند که یک شبه پولدار شوند. بگذارید خیلی واضح بگویم: من مرتکب هیچ یک از این اعمال وقیحانه نشده‌ام. من برای نامم، خانواده‌ام و حقیقت خواهم جنگید.»

رادنی جونز: کومبز مرا مجبور به رابطه جنسی با یک مرد کرده بود

۲۹ مارچ ۲۰۲۴

رادنی جونز یکی از آهنگ‌سازان دیدی، شکایتی را علیه غول رسانه‌ای تنظیم کرد و گفت که کومبز او را مجبور به ارتباط جنسی با یک مرد کرده بود. جونز، دیدی را متهم کرد که او را مجبور به استفاده از مواد مخدر نیز کرده است.

در این شکایت همچنین ذکر شده است که دیدی، صدها دوربین مخفی را در خانه‌هایش کار گذاشته بود تا از ارتباطات جنسی مهمانان، فیلمبرداری کند.

کومبز تمامی این اتهامات را رد کرده است.

جونز در بخش دیگری از این شکایت اشاره داشت که کومبز به جید رمی (مدل اینستاگرام) پول می‌داد تا با سلبریتی‌ها رابطه جنسی داشته باشد.

جید رمی تمامی این اتهامات را رد کرده است.

خواننده رپ آمریکایی: اتفاقات شیطانی در پارتی‌های دیدی رخ می‌داد

۳۰ مارچ ۲۰۲۴

لِکری Lecrae رپر آمریکایی درباره محفل‌های غیراخلاقی دیدی در پادکست خود گفت: «به چند پارتی دیدی رفته‌ام... الآن ریسک خیلی زیادی که به چنین چیزی اقرار کنم. اگر نگویم که اتفاقات شیطانی در پارتی‌های او رخ می‌داد، انگار دارم برایش لاپوشانی می‌کنم... جیمی فاکس، اسنوپ داگ را هم در این پارتی‌ها دیده بودم.»

این خواننده درباره جنبه تاریک این محفل‌ها گفت: «البته می‌دانستم که از ساعت ۱۲:۳۰ شب به بعد، این پارتی‌ها وارد فاز دیگری می‌شود... یکی از مهمانان به من گفت که آدم روحش را در این پارتی‌ها به شیطان می‌فروشد.» 

انتشار ویدیوی جنجالی از دیدی در حال کتک زدن نامزد سابق خود

۱۷ می ۲۰۲۴

شبکه CNN، ویدیویی از چند زاویه از صحنه کتک خوردن کَسی ونچورا از سوی شان کومز را پخش کرد. در این ویدیو که در سال ۲۰۱۶ ظبط شده بود، می‌بینیم که کومبز یک حوله سفید را بر تن دارد و در حال کتک زدن نامزد سابق خود است. دیدی علاوه بر لگد زدن، ونچورا را روی زمین می‌کشد و سپس یک شی را به سمت او پرتاب می‌کند.

وکیل ونچورا در مصاحبه با CNN گفت: «این ویدیوی دلخراش، رفتارهای خشن آقای کومبز را اثبات می‌کند. حقیقتا نمی‌توانم با حرف، شجاعت خانم ونچورا را در بازگو کردن این اتفاقات، توصیف کنم.»

وکیل کومبز از طرفی این اتهامات را رد کرد و شدت یورش نیروهای امنیتی را در سطح عملیات‌های نظامی خواند.

جزئیات پرونده وزارت دادگستری آمریکا علیه دیدی

۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴

دادستان منطقه جنوبی شهر نیویورک، جزئیات پرونده کومبز را از حالت محرمانه خارج کرد.

دادگستری آمریکا، غول صنعت موسیقی را به‌علت اتهامات زیر، دستگیر کرد:

* کومبز با توسل به زور و تهدید، زنان و دیگران را مجبور کرد تا به رویاهای جنسی او تحقق بخشند.

* کومبز به‌واسطه امپراتوری تجاری خود، یک سندیکای خلافکاری را در راستای دلالی جنسی، گروگان‌گیری، باج دادن، آتش زدن عمدی و ممانعت از اجرای عدالت، تشکیل داده بود.

* کومبز به دفعات زنان و دیگران را مورد آزار و اذیت جنسی، روانی و فیزیکی قرار داده بود.

* کومبز زنان را مجاب به داشتن رابطه جنسی با مردان کرده بود.

* کومبز، زنان فاحشه را به محل برگزاری پارتی‌های خود می‌آورد و با دادن مواد مخدر به آن‌ها، خدمات این زنان را به مهمانان تضمین می‌کرد.

* کومبز، زنان را مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

* کومبز از بیزنس خود برای اجرا، تسهیل و سرپوش‌گذاشتن روی دلالی جنسی استفاده می‌کرده است.

شکایت 120 نفر از دیدی

۲ اکتبر ۲۰۲۴

دفتر حقوقی بازبی Buzbee و ای‌وی‌ای AVA، شکایت ۱۲۰ نفر علیه کومبز را تنظیم کردند. در ادامه به سیزده نکته اصلی نشست خبری این دفتر حقوقی اشاره می‌کنیم:

۱. بیست و پنج نفر از ۱۲۰ قربانی که این شکایات را تنظیم کرده‌اند، حین وقوع جرم، زیر سن قانونی بوده‌اند.

۲. بازبی: جوان‌ترین فرد شاکی، یک پسر ۹ ساله است. والدین این کودک او را به استودیو دیدی برای مصاحبه در نیویورک برده بودند. پسر بچه‌های دیگر برای مصاحبه اینجا آمده بودند. این پسر از سوی کومبز و اطرافیان او مورد آزار جنسی قرار گرفته بود و به والدین او وعده داده شده بود که با این کودک قرارداد می‌بندند.

۳. کومبز از یکی از قربانیان زیر سن قانونی خواسته بود تا به مکان خلوت و به دور از والدینش بروند. دیدی به این نوجوان قول داده بود که در ازای آمیزش جنسی، او را ستاره خواهد کرد.

۴. اطرافیان کومبز در حضور وی به یک دختر نوجوان ۱۵ ساله، تجاوز می‌کنند. این دختر را با هواپیما به یک پارتی در نیویورک آورده و به او مخدر نیز داده بودند.

۵. دیدی به یک زن حامله در خانه خود در شهر میامی تجاوز کرده بود. این زن می‌گوید که، چون باردار بوده، مشروبات الکلی نمی‌نوشیده، اما گویا کومیز در نوشیدنی او چیزی ریخته است.

۶. بیش از ۵۵ درصد از قربانیان، گزارش خود را نزد پلیس یا بیمارستان‌ها تنظیم کرده بودند و تیم حقوقی به‌دنبال جمع‌آوری اسناد این گزارشات است. برخی از این افراد نیز با سازمان FBI در تماس بوده‌اند.

۷. هنگامی که اغلب قربانیان هنگامی که به بیمارستان مراجعه کرده بودند، داروی بی‌هوش اسب در خون آن‌ها مشاهده شده بود.

۸. برخی از این جنایات در خانه‌های سلبریتی‌های معروف رخ داده است. برخی دیگر نیز در هتل‌ها و لوکیشن‌های شاخص نیویورک.

۹. وکیل شاکیان گفت: افراد دیگری جدای از کومبز نیز در این جنایات شریک بوده‌اند و شنیدن نام برخی از آن‌ها، شما را شوکه خواهد کرد... الآن ترس بر جان خیلی از این افراد افتاده است. خیلی از این افراد در حال پاک کردن اسناد هستند.

۱۰. این پرونده صرفا معطوف به اشخاص نمی‌شود و بانک‌ها، کمپانی‌های داروسازی و هتل‌هایی که یا منفعت مالی از این جنایات داشته‌اند و یا روی آن‌ها سرپوش گذاشته‌اند نیز در این مسائل شریک جرم هستند.

۱۱. این جنایات از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۴ رخ داده است.

۱۲. تعداد شاکیان زن و مرد در این پرونده مساوی است.

۱۳. وکیل شاکیان در پایان گفت: قرار نیست که این ۱۲۰ مورد شکایت را ادغام کنیم. هر پرونده را جداگانه پیگیری خواهیم کرد.

وکیل دیدی تمامی این اتهامات را دروغ و باطل خوانده است.

اسامی برخی از سلبریتی‌هایی که در پارتی‌های شان دیدی حضور داشتند

با توجه به اینکه دیدی یک از سلاطین دنیای موسیقی بوده است، باید گفت که چه کسانی در پارتی‌های او حضور نداشته‌اند! با این حال اسامی معروف‌ترین حضار این محفل‌ها به شرح زیر است:

خاندان کارداشیان‌ها (کیم کارداشیان در برنامه زنده الن دجنرس گفته بود که جشن تولد ۵۰ سالگی دیدی، بهترین پارتی بوده که در زندگی‌اش رفته است)؛ جاستین بیبر (جالب است که این خواننده وقتی ۱۵ سالش بود با دیدی در یک برنامه زنده حضور داشت و کومبز گفت که جاستین توجیه است که نباید هر چیزی که میان ما اتفاق افتاده است را در تلویزیون بگوید)؛ آشر Usher؛ جنیفر لوپز (جالب است که این خواننده با دیدی هم رابطه داشته است)؛ جی زی Jay Z؛ بیانسه؛ کانیه وست؛ مرایا کری Mariah Carey؛ دریک Drake؛ کاردی بیCardi B؛ ادریس البا؛ جنت جکسون؛ کوین هارت؛ ویل اسمیت؛ بروس ویلیس؛ دِمی مور؛ لئونارد دیکاپریو؛ لبرون جیمز (رکوردار بسکتبال با یک لباس زنانه به یکی از پارتی‌های دیدی رفته بود)؛ دیوید بکهام؛ شاهزاده هری (جالب است که عموی او در پارتی‌های اپستین حضور داشته است).

کومبز یکی معروف‌ترین مهمانی‌ها را با نام «وایت پارتی» در اطراف نیویورک برگزار می‌کرده است؛ حضار می‌بایست لباس تمام سفید را بر تن می‌کردند. اغلب سلبریتی‌ها، شیفته این دورهمی بوده‌اند.

چرا ۳۳ سال سوکت و چرا افشاگری امروز

کومبز، امپراتور یک سندیکای سازمان‌یافته برای دلالی جنسی، تجاوز، اخاذی، زورگیری در جمع‌های سلبریتی‌ها بوده، اما سوال اینجاست که چرا FBI و رسانه‌های آمریکایی چشم و گوش‌ خود را بسته بودند؟

مسئله دیگر و بسیار مهم‌تر درباره پارتی‌های «دیدی» این است که او از رفتارهای نامشروع جنسی سلبریتی‌ها و دیگر افراد مشهور، فیلم گرفته بود و به اصطلاح از این افراد آتو جمع کرده است.

عده‌ای از افرادی که به اقدامات دولت آمریکا در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی بدبین هستند می‌گویند دیدی قصد اخاذی از کسانی را داشته است که نباید با آن‌ها درمی‌افتاد؛ بنابراین دولت آمریکا به‌واسطه ماموران سازمان امنیت ملی، به خانه‌های او در شهرهای مختلف حمله کردند تا این اسناد ویدیویی را پیش از اینکه در دست رسانه‌ها بیفتد، جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *