صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آنچه از طرح ترامپ برای خشن‌تر شدن پلیس آمریکا می‌دانیم

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۶۷۹۶
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
دونالد ترامپ طی سال‌های گذشته همواره از اعمال خشونت بیشتر از سوی افسران پلیس آمریکا حمایت کرده است.

خبرگزاری میزان - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور به‌تازگی خواستار تعیین یک روز به‌عنوان «روز خشونت‌آمیز» انتقام‌جویانه پلیس برای آنچه ریشه‌کن کردن جنایت خواند، شده است. 

او مدعی شد که وجود یه روز خشونت‌آمیز به این شکل به جنایت‌ها در لحظه پایان خواهد داد. 

برنامه‌ای که ناتمام ماند

دونالد ترامپ برای سال‌ها امیدوار بود و تلاش می‌کرد برنامه‌ها و سیاست‌های فدرالی را اجرا کند که به افسران پلیس آمریکا اجازه می‌دهد تا بدون مجازات و خشونت زیاد عمل کنند.

زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور بود، چندین ایده در این مورد مطرح شده بود؛ این ایده‌ها شامل اجرای اعدام‌های دسته‌جمعی و وادار کردن واحد‌های پلیس آمریکا به کشتن تعداد زیادی از افرادی که فروشندگان مواد مخدر و جنایتکاران مظنون خوانده می‌شدند، بود؛ براساس این ایده، پلیس با این کار پیامی به گروه‌های خلاف‌کاری ارسال می‌کند. 

این ایده‌ها به‌قدری وحشتناک و خشن بود که برخی از مقام‌های دولت ترامپ به‌طور خصوصی از آن‌ها به‌عنوان برنامه‌های «جوخه‌های مرگ آمریکایی» یاد می‌کردند.

حال، ترامپ در سال‌های پس از ترک کاخ سفید، تمایل خود را برای پایان دادن به کار ناتمامش شدیدتر کرده است. 

دیدگاه ترامپ برای استاندارد‌های وحشیانه‌تر پلیس، برای درک پیشنهاد‌های سیاست مستبدانه او، که نزدیک به یک دهه است که چشم‌انداز سیاسی و جامعه آمریکا را تحت تاثیر قرار داده، اساسی است.

تلاش ترامپ و متحدانش برای اجرای سیاست خشن‌تر شدن پلیس

رولینگ‌استون نوشت که اگر ترامپ و حزبش، کامالا هریس، نامزد دموکرات را در رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال شکست دهند، رئیس‌جمهور سابق و برخی از نزدیک‌ترین متحدانش تلاش خواهند کرد تا این سیاست (خشن‌تر کردن پلیس آمریکا) را اجرایی کنند. 

در طول اوج همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، ترامپ که رئیس‌جمهور وقت بود، این ایده را مطرح کرد که دولتش بودجه فدرال اداره‌های پلیس را در شهر‌هایی با اکثریت دموکرات‌ها کاهش دهد. توجیه او این بود که اداره پلیس این شهر‌ها ناتوان هستند. 

 

بسیاری از افراد مطلع گفته‌اند که درصورت پیروزی ترامپ در انتخابات امسال، او این طرح را عملی کرده و بودجه پلیس را به گروگان خواهد گرفت. 

حمایت همیشگی از خشونت پلیس

همزمان با گسترش اعتراض‌های گسترده درپی قتل جورج فلوید و جنبش عدالت‌خواهی نژادی در سراسر این کشور در اواسط سال ۲۰۲۰، ترامپ از خشونت پلیس آمریکا حمایت کرده بود. 

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت که دونالد ترامپ مدت‌هاست که خود را نامزد «قانون و نظم» می‌داند، اما در دوران دولت ترامپ، نظم و قانون به رویکردی خشن برای مجازات جنایی و پلیسی تبدیل شد که نتوانست آمریکایی‌ها را ایمن‌تر کند.

دولت دوم ترامپ در صورت انتخاب مجدد تهدید می‌کند که با تشویق شیوه‌های پلیسی تهاجمی، اعمال رژیم‌های سخت‌گیرانه مجازات و گسترش استفاده از مجازات اعدام، حبس‌های جمعی را تسریع می‌بخشد. 

به‌گفته ستاد انتخاباتی ترامپ، هیچ اولویتی بالاتر از بازگرداندن سریع قانون و نظم و امنیت عمومی در آمریکا نیست. اما، دولت دوم احتمالی ترامپ پیام کوتاهی را ارسال می‌کند که نشانه‌ای از سرکوب جامعه سیاه‌پوستان است. 

به‌طور خاص، سیاست‌های اجرای قانون ترامپ خواستار حمایت‌های بیشتر از پلیس خشن، ازجمله چشم‌پوشی از استفاده از زور علیه معترضان است. ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود سرکوب معترضان را «صحنه‌ای زیبا» توصیف کرده بود. 

کارشناسان می‌گویند که سیاست‌های ترامپ در موضوع پلیس تاثیر بزرگی بر جوامع به حاشیه رانده‌شده، به‌ویژه جامعه سیاه‌پوستان خواهد داشت؛ این جوامع در حال حاضر نیز سوء‌استفاده از سوی پلیس را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *