صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برنامه‌ریزی برای برگزاری اعتراض‌های جهانی در محکومیت جنگ غزه

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۶۷۴۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کشور‌های مختلف جهان شاهد برنامه‌ریزی‌های متنوع و مختلف برای برگزاری رویداد‌های اعتراضی در واکنش به یک ساله شدن جنگ جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند؛ این در حالی است که کشور‌های غربی پیش از این مخالفت خود را با این رویداد‌ها اعلام کردند.

خبرگزاری میزان – برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای برگزاری تجمع‌ها و رویداد‌ها برای اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در یک‌سالگی این رویداد جنایت‌کارانه در سراسر جهان انجام شده و در برخی از کشورها این رویدادهای اعتراضی در محکومیت رژیم صهیونیستی و متحدانش برگزار شده است.

انگلیس، استرالیا، آمریکا، آلمان، فرانسه و کانادا به‌عنوان متحدان اصلی رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین شرکای این رژیم در جنایت‌های یک سال گذشته علیه غزه، در روز‌های اخیر با اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعدد برای برگزاری تجمع‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین مواجه شده‌اند؛ این در حالی است که کشور‌های یادشده پیشتر دست به سرکوب گسترده این اعتراض‌ها زده و محدودیت‌های مختلفی را برای جلوگیری از برگزاری آن‌ها به‌ویژه در دانشگاه‌ها اعمال کردند.

برنامه‌ریزی رویداد‌های یادشده نشان می‌دهد که روز‌های ۵ تا ۱۰ اکتبر (۱۴ تا ۱۹ مهر) زمانی است که معترضان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه قصد دارند موضع‌گیری خود را به تداوم جنایت‌های این رژیم و همراهی برخی از کشور‌های غربی با آن اعلام کنند.

در عین حال، برگزارکنندگان این رویداد‌ها قصد دارند یاد و خاطره قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان را نیز گرامی بدارند؛ جنایت‌هایی که طی ۲ هفته حدود ۲ هزار قربانی و ۱۰ هزار مجروح برجای گذاشت.

وجه مشترک رویداد‌های اعتراضی پیشین به‌ویژه در بهار گذشته ازجمله تجمع، تظاهرات و راهپیمایی در مکان‌های مختلف از جمله در دانشگاه‌ها در حمایت از فلسطین برخورد خشونت‌بار پلیس کشور‌های غربی محل برگزاری این رویداد‌ها بوده است؛ این کشور‌ها در ادامه از طریق اعمال محدودیت‌های متعدد و تدابیر سختگیرانه‌تر تلاش کردند مانع از برگزاری چنین رویداد‌هایی شوند.

با وجود این، حامیان فلسطین در کشور‌های مختلف تاکید دارند که رویداد‌های اعتراضی خود را در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین به‌ویژه در غزه و همدستی کشور‌های غربی با این رژیم را برگزار می‌کنند، زیرا روند جنایت‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر را در غزه قتل‌عام کرده و حدود ۱۰۰ هزار نفر را نیز دچار جراحت کرده است.

 

اعتراض‌های گسترده جهانی به تداوم جنگ غزه

برنامه‌ریزی‌های زیادی برای برگزاری رویداد‌های اعتراضی در پایتخت‌ها و شهر‌های کشورهای مختلف انجام شده‌اند؛ در اتحادیه اروپا نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری رویدادهای اعتراضی در رم، بولونیا، ورشو، مادرید، آمستردام، اتن، برلین، وین و مالمو انجام شده است.

در عین حال، منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز شاهد برگزاری رویداد‌های اعتراضی به‌ویژه در شهر‌های نیوزیلند، هند، ژاپن، پاکستان، بنگلادش، تایلند، فیلیپین و کره جنوبی خواهد بود.

در کشور‌های اسلامی مانند پاکستان محل برگزاری این رویداد‌های اعتراضی در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی شده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، تجمع‌های اعتراضی در یک‌سالگی جنگ غزه در کشورهای زیر به‌عنوان حامیان اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی با گستردگی برگزار می‌شود:

انگلیس

برنامه‌ریزی برای برگزاری تجمع اعتراضی در لندن، پایتخت انگلیس برای روز شنبه انجام شده است؛ این تجمع در مقابل چند ساختمان دولتی انگلیس برگزار می‌شود.

کارزار همبستگی فلسطین اعلام کرد: هدف ما از برگزاری این رویداد، این است که به دولت انگلیس بگوییم به همدستی خود در نسل‌کشی اسرائیل و تجارت اسلحه با آن پایان دهد؛ ما برای مطالبه آزادی و عدالت برای مردم فلسطین راهپیمایی می‌کنیم.

پایتخت انگلیس پیش از این نیز شاهد برگزاری رویداد‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین بود؛ در این رویداد‌ها صد‌ها هزار نفر از سراسر انگلیس شرکت داشتند.

فرانسه

دولت فرانسه از دانشگاه‌های این کشور خواست تا به‌صورت جدی دست به سرکوب رویداد‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بزنند.

گذشته از نامه وزیر آموزش فرانسه به دانشگاه‌های این کشور برای مقابله با رویداد‌های اعتراضی، سخنگوی دولت فرانسه نیز این اعتراض‌ها را غیرقابل قبول خوانده و مدعی مقابله و برخورد با آن‌ها شد.

آمریکا

احتمالا شدیدترین رویداد‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین در آمریکا برگزار خواهند شد؛ چراکه از یک‌سو، طی یک سال گذشته همدستی و شراکت آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه به‌خوبی برای همه جهان آشکار شده است و از سوی دیگر دانشگاه‌های این کشور با سابقه برگزاری اعتراض به جنایت‌های جنگی این کشور، در سال تحصیلی گذشته کانون اصلی‌ترین اعتراض‌ها به جنگ غزه بودند.

شهر‌های مختلف آمریکا شاهد صدور اطلاعیه‌های متعدد برای برگزاری رویداد‌هایی در حمایت از فلسطین در یک‌سالگی جنگ غزه هستند.

واشنگتن، لس‌آنجلس، نیویورک، ایندیاناپولیس و هیوستون در روز شنبه شاهد برگزاری چنین رویداد‌هایی خواهند بود.

ضمن اینکه دانشگاه‌های آمریکا نیز در میانه تشدید محدودیت‌های جدید و سختگیرانه در حال سازمان‌دهی اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین هستند؛ دانشگاه‌های آمریکایی در سال تحصیلی گذشته برای برگزاری رویداد‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین به الگو مراکز مشابه نه فقط در اروپا بلکه در سراسر جهان تبدیل شدند.

 

کانادا

در حالی که شهر‌های مختلف کانادا خود را برای برگزاری رویداد‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین در یک‌سالگی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه آماده می‌کنند، پلیس در شهر‌های مختلف در حال تشدید محدودیت‌ها و افزایش استقرار نیرو‌های خود است.

پلیس مونترال با اشاره به برگزاری بیش از ۳۴۰ رویداد در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، اعلام کرد که از اول اکتبر (دهم مهر) شمار نیرو‌های خود را در این شهر افزایش داده است.

پلیس ونکوور هم اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۳۴۴ تظاهرات در این شهر در حمایت از فلسطین در این شهر انجام شده است.

دانشگاه‌های کانادایی از جمله دانشگاه مک‌گیل که پیشتر برای قطع رابطه دانشگاه یادشده با رژیم صهیونیستی شاهد برپایی چندماهه اردوگاه اعتراضی بود، خود را برای برگزاری تظاهرات آماده می‌کنند.

دانشگاه مک گیل از اعمال محدودیت‌ها از ۵ تا ۷ اکتبر (۱۴ تا ۱۶ مهر) خبر داده و گفت که احتمالا کلاس‌ها در این بازه زمانی به‌صورت آنلاین برگزار شود.

استرالیا

با وجود تلاش پلیس شهر‌های مختلف استرالیا برای لغو تجمع‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین، برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری رویداد‌های اعتراضی در ملبورن و آدلاید در روز شنبه و سیدنی در روز یکشنبه انجام شده است.

سیدنی در روز دوشنبه نیز شاهد برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از فلسطین خواهد بود.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا مدعی شد که تدابیر امنیتی را در آخر هفته در سراسر این کشور تشدید می‌کند.

نقش جنبش‌های جهانی حامی فلسطین در برگزاری رویداد‌های اعتراضی

جنبش‌های حامی فلسطین طی بیش از هفت دهه گذشته برای حمایت از مردم این کشور در برابر جنایت‌های فزاینده رژیم صهیونیستی تشکیل شدند؛ آن‌ها طی دهه‌های گذشته نقش بسیار مهمی در رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین به عرصه جهانی داشتند.

آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بار دیگر تقش این جنبش‌ها را برجسته کرد؛ آن‌ها در حال حاضر نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهانی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه طی یک سال گذشته دارند.

واکنش‌های دولت‌های غربی به برگزاری رویداد‌های اعتراضی

پیش‌بینی می‌شود کشور‌های غربی به‌عنوان حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت‌های هفت دهه‌ای، اقدام‌های محدودکننده متعددی را برای برگزاری این رویداد‌ها به مناسبت یک سالگی جنگ غزه اعلام کنند.

اگرچه برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری رویداد‌های اعتراضی در سالگرد جنگ غزه ازسوی گروه‌ها و جنبش‌های مختلف انجام شده و توسعه یافته‌اند، ارتباط‌های بالای سیاسی کشور‌های غربی با رژیم صهیونیستی به دخالت و واکنش غیرمعمول دولت‌های آن‌ها در این رویداد منجر شده است.

نمونه‌های این رویکرد‌ها به‌تازگی در مخالفت شدید ایتالیا، کانادا و البته استرالیا با برگزاری رویداد‌های اعتراضی مشاهده شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *