صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جنگ رژیم صهیونیستی با نهاد‌های بین‌المللی؛ وقتی اشغالگران ارزشی برای قوانین قائل نیستند

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۶۷۱۵
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام خود علیه سازمان‌های بین‌المللی، دبیرکل سازمان ملل را از ورود به اراضی اشغالی منع و او را شخص غیر مطلوب خوانده است.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در طول تاریخ کوتاه‌مدت خود همواره قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته و انواع نقض را انجام داده است. 

حال به‌تازگی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را «شخص غیر مطلوب» اعلام کرده و گفت که ورود وی به اراضی اشغالی ممنوع خواهد بود. 

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، گوترش را متهم کرد که در محکوم کردن حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی شکست خورده است. 

این درحالی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول جنگ نسل‌کشی خود در غزه، همواره سازمان ملل را متهم کرده است. 

این حمله آشکار به دبیرکل سازمان ملل درپی پیام گوترش در فضای مجازی بود؛ گوترش در پیامی نوشته بود: من گسترش درگیری خاورمیانه را با تشدید تنش محکوم می‌کنم؛ این وضعیت باید متوقف شود؛ ما به‌طور کامل به آتش‌بس نیاز داریم. 

این اقدام سرکشانه رژیم صهیونیستی باعث شد که حتی متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در این مورد به ناچار بگوید: گام‌هایی از این دست برای بهبود جایگاه اسرائیل در جهان مفید نیست. 

میلر اضافه کرد: سازمان ملل کار فوق‌العاده مهمی در غزه و منطقه انجام می‌دهد؛ سازمان ملل می‌تواند نقش مهمی برای امنیت و ثبات داشته باشد. 

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که با سازمان ملل و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی دیگر اختلاف دارد. با این حال، از زمانی که رژیم صهیونیستی جنگ نسل‌کشی خود را علیه غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز کرد، روابط میان این رژیم و سازمان ملل به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. 

یسرائیل کاتز همچنین مدعی شده بود که گوترش از حماس، حزب‌الله لبنان و یمن حمایت می‌کند. 

درحالی که جنگ در اواخر ماه گذشته میلادی (اوایل مهر) از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی به لبنان گسترش یافت، گوترش گفت که از تشدید وضعیت و تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان به‌شدت نگران است. 

این رویداد بی‌سابقه (طبقه‌بندی گوترش به‌عنوان شخص غیرمطلوب) نمونه دیگری از این است که رژیم صهیونیستی تا چه حد مایل است برای تضعیف تلاش‌های میانجی‌گری جهانی پیش رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *