صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فرانسه سیاست‌های مهاجرتی را تشدید کرد

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۶۶۱۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
دولت فرانسه که طی ماه‌های گذشته در کنار دیگر کشور‌های اروپایی درصدد جلوگیری از ورود مهاجران بوده، سیاست‌های مهاجرتی را تشدید کرد.

خبرگزاری میزان - برونو رتالو، وزیر کشور فرانسه، به مقام‌های محلی در جزیره مستعمره مایوت دستور داد تا مهاجران اهل کنگو را به کشورشان اخراج کنند. 

وزیر کشور فرانسه گفت که به مقام‌های بخش مایوت دستور داده تا برای آنچه مقابله با بحران مهاجرت خوانده شده، پرواز‌های اخراج مهاجران آفریقایی را آغاز کنند. 

مایوت، جزیره‌ای در اقیانوس هند که منطقه‌ای فقیر به‌حساب می‌آید، با ورود هزاران مهاجر که از فقر و خشونت در سرزمین اصلی آفریقا فرار می‌کنند، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

برونو رتالو به پارلمان فرانسه گفت: بخشدار مایوت از اکتبر (مهر) پرواز‌های گروهی را برای اخراج مهاجران غیرقانونی به کنگو ترتیب خواهد داد. 

یکی از مقام‌های وزارت کشور فرانسه گفت که ۴ پرواز اخراج از فوریه (بهمن/اسفند ۱۴۰۲) ترتیب داده شده بود و دست‌کم برای کمک به تخلیه مراکز بازداشت در مایوت برای اکتبر برنامه‌ریزی شده بود. 

تخمین زده می‌شود که مهاجران در حال حاضر نزدیک به نیمی از جمعیت ۳۲۰ هزار نفری مایوت را تشکیل می‌دهند. 

برونو رتالو، وزیر کشور فرانسه همچنین از توافقنامه‌های امنیتی دوجانبه با کشور‌های آفریقایی، ازجمله بروندی و رواندا، برای جلوگیری از ورود مهاجران به فرانسه خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *