صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری سمنان: مسئولان قضایی استان بر پارکینگ‌های نگهداری وسایل نقلیه نظارت و وسایل نقلیه توقیفی را تعیین تکلیف کنند

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۶۴۰۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان دستور داد که مسئولان قضایی سراسر استان نظارت مرتب و مستمر بر پارکینگ‌های نگهداری وسایل نقلیه و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی را مطابق دستورالعمل موجود، تا ساماندهی وضعیت پیگیری کنند.

خبرگزاری میزان-جلسه شورای معاونین دادگستری استان سمنان با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری و با حضور اعضاء و به صورت ویدئو کنفرانسی با شرکت مسئولان قضایی سراسر استان در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای جلسه با تبریک، به مناسبت عملیات غرور آفرین و ظفرمندانه رزمندگان اسلام در انتقام خون شهیدان والامقام هنیه، سیدحسن نصرالله و نیل فروشان و کودکان معصوم و مردم مظلوم غزه و لبنان افزود: سنت و وعده الهی این گونه است که از مجرمین انتقام گرفته می‌شود و به فضل خداوند متعال به زودی شاهد برچیده شدن بساط و هیمنه پوشالی مستکبران عالم بویژه آمریکای جنایت کار و اسرائیل غاصب خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه، اظهار کرد: دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش سراسر استان سمنان مکلف اند؛ مفاد دستورالعمل «ساماندهی شکواییه‌ها و گزارش‌های باقی مانده در کارتابل ضابطان عام» ابلاغی از دادستانی کل کشور را اجرا کرده و دادستان مرکز استان نیز مأموریت دارد؛ حُسن انجام مفاد این دستور العمل را نظارت و پیگیری کرده تا مسیر ساماندهی ایجاد شده به خوبی پیش رود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: سرعت بخشی توأم با دقت در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی و اجرای دستور العمل فوق الذکر، جزو اولویت‌های دادگستری کل استان است و برنامه ریزی ویژه‌ای اتخاذ شود که تا نیمه اول آبان ماه امسال، شاهد بهبود وضعیت موجودی شعب مربوطه باشیم و مسئولین ارجاع نیز بصورت روزمره اجرای دقیق این دستورالعمل و پایش پرونده‌های ارسالی به کارتابل ارجاع را بر اساس آن مد نظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در بخش دیگری از سخنان خویش، با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده پیرامون افتتاح و راه اندازی دادگاه‌های صلح در سراسر استان سمنان، بیان کرد: با قوت خدمت رسانی قانونی به اصحاب پرونده‌ها در این دادگاه‌ها دنبال شود و آن دسته از پرونده‌هایی که قابل مصالحه و در صلاحیت شورا‌های حل اختلاف است از این ظرفیت، حداکثر استفاده قانونی صورت پذیرد و درصورت عدم سازش، احکام قضایی مقتضی در دادگاه‌های صلح صادر شود تا مراجعین از برکات راه اندازی این دادگاه‌ها بیشتر بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با قدردانی از تمامی افرادی که در برنامه ریزی، طراحی و پیش بینی سفر اخیر ریاست قوه قضاییه و هیئت عالی قضایی در استان تلاش کردند، افزود: مسئولان قضایی سراسر استان نسبت به اجرای تمام و کمال مصوبات ابلاغی این سفر اهتمام لازم را داشته باشند و دو موضوع نظارت مرتب و مستمر بر پارکینگ‌های نگهداری وسایل نقلیه و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی را مطابق دستورالعمل موجود، تا ساماندهی وضعیت پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تاکید کرد: مسئولان قضایی استان همچنان از نظارت بر زندان و زندانی غافل نشده و اهتمام لازم را معمول دارند و از ظرفیت‌های قانونی در برخورداری مشمولان از نهاد‌های ارفاقی اعم؛ کیفر خواست شفاهی، مجازات‌های جایگزین حبس ... استفاده کرده و چنانچه ناگزیر، به معرفی فردی به زندان شدند در احکام قضایی صادره، سه رکن؛ مستند، مستدل و موجه بودن علت مجازات فرد را رعایت و ذکر کرده تا موجبات اقناع مجازات شونده و دیگران از علت صدور چنین حکمی فراهم شود.

گفتنی است در این جلسه برخی از روسا و دادستان‌های سراسر استان مسائلی را پیرامون موضوع جلسه مطرح کرده و فی المجلس ارشادات و دستورات لازم را دریافت کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *