صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان| اشرافی سومین طلا را برای ایران ارمغان آرود

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۹۶۳۸۳
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
روز دوم از مسابقات تکواندو قهرمانی جهان با کسب یک نشان طلا توسط تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهرماه) با برگزاری رقابت‌های چهار وزن دختران و پسران در کره جنوبی پیگیری شد که امیرمحمد اشرافی موفق به کسب نخستین طلای تیم پسران کشورمان شد. ضمن اینکه مهدی رحمتی و ساینا علیپور نیز از دور مسابقات حذف شدند.

امیرمحمد اشرافی نماینده کشورمان در وزن ۷۸+ کیلوگرم در مبارزه نهایی برابر «آیدن استلی» از استرالیا به میدان رفت و با برتری در این مبارزه در دو راند متوالی با نتایج ۱۱ بر ۲ و ۱۵ بر صفر، با اقتدار تمام روی سکوی قهرمانی ایستاد. اشرافی در ۶ مبارزه خود دو حریف را با ضربه فنی (ناک اوت) شکست داد، ۹۳ امتیاز کسب کرد و تنها ۱۰ امتیاز به رقبا واگذار کرد. 

وی دور نخست «رونان سینکلر» از کانادا را با ضربه فنی (ناک اوت) پشت سر گذاشت و سپس در دو راند متوالی ۱۲ بر صفر «توفا» از کوزوو را از پیش رو برداشت. وی در ادامه دو بر صفر «ممدووا» از آذربایجان را شکست داد با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «رائول بارسینا» از مکزیک به نیمه نهایی راه یافت. اشرافی در این مرحله «دی متئو» از ایتالیا را نیز با ضربه فنی (ناک اوت) از پیش رو برداشت و به فینال صعود کرد.

مهدی رحمتی دیگر نماینده تیم کشورمان در گروه پسران در همان مبارزه نخست در دو راند به «وو» از چین باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ساینا علیپور تنها نماینده تیم دختران کشورمان در مبارزات امروز کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر «ماریا باردوکینا» از کانادا آغاز کرد و سپس «کارولینا گادینهو» از پرتغال را دو بر یک شکست داد. وی در ادامه «گورباز» از ترکیه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله ۲ بر صفر نتیجه را به «ویولتا دیاز» از اسپانیا واگذار کرد و از گردونه مسابقات حذف شد.

در پایان مسابقات روز دوم، تیم کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا توسط پرنیان نوری، آیناز نصیری و امیرمحمد اشرافی شده است. مهدی رحمتی و ساینا علیپور هم توفیقی در کسب مدال نداشتند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان تا روز یکشنبه ۱۵ مهرماه به میزبانی کره جنوبی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *