صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سال گذشته ۶۰۰ رویداد فرهنگی در موزه‌ها اجرا شد

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶:۳۰
کد خبر: ۴۷۹۶۳۵۴
مدیرکل موزه‌ها گفت: سال گذشته در وزارت میراث‌فرهنگی بیش از ۶۰۰ رویداد برگزار شد که نسبت به سنوات گذشته از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بوده است که این مسئله منجر به رشد ۱۳ درصدی بازدیدکنندگان ما نسبت به سال قبل و دوران بعد از کرونا شده است.

خبرگزاری میزان - به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پانزدهمین نشست شورای هماهنگی‌های امور موزه‌ها امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ در موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار شد.

هادی میرزایی مدیرکل موزه‌ها در حاشیه این نشست گفت: برای هماهنگی امور موزه‌های کشور به شکل مستمر جلساتی را با عنوان شورای هماهنگی موزه‌های کشور برگزار می‌شود که از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و سایر موسساتی که نیازمند راهبرد و تعیین خط مشی برای انجام اقدامات و هماهنگی طی سال هستند، تشکیل شده است.

وی افزود: در پانزدهمین نشست شورای هماهنگی‌های امور موزه‌ها ۲ دستور جلسه داریم که بخش اول ارائه گزارشی از وضعیت ورود اطلاعات اموال منقول فرهنگی‌تاریخی توسط موزه‌های وابسته و غیر وابسته، نهاد‌های عمومی، مشارکتی و خصوصی است.

میرزایی تصریح کرد: تکالیفی در نشست چهاردهم شورای هماهنگی‌های امور موزه‌ها ابلاغ شد که بر این اساس موزه‌های سراسر کشور مکلف بودند اطلاعات اموال فرهنگی‌تاریخی خود را در سامانه آرشیو ملی اطلاعات جام ثبت کنند. گزارشی را همکاران ما در حوزه اموال منقول ارائه خواهند کرد و از روندی که اتفاق افتاده و نمایندگان دستگاه‌ها گزارش‌های خود را ارائه می‌کنند.

مدیرکل موزه‌ها درباره دستور جلسه دوم نشست گفت: در دستور جلسه دوم باید موزه‌ها، برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی خود را در سراسر کشور که در قالب تقویم رویداد فرهنگی موزه هاست، ارائه کنند.

وی ادامه داد: امروزه موزه‌ها از نگاه شیء محور بودن فاصله گرفتند و عملا به محتوا، هویت و دانش نهفته در آثار رسیده‌اند. بیان دانش نهفته در آثار و میراث‌فرهنگی یا اموال فرهنگی‌تاریخی که به عنوان بخشی از هویت این سرزمین محسوب می‌شود، مهمترین نقطه اتصال به جامعه مخاطبان همه اقشار سنی و طبقات اجتماعی است، این مسئله از سال گذشته در دستورکار جدی اداره‌کل موزه‌ها قرار گرفته که این موضوع در نشست چهاردهم موزه‌های کشور ابلاغ شد. امیدواریم با این تقویم رویداد فرهنگی و اقداماتی که انجام می‌شود، بتوانیم موزه‌هایمان را با یک برنامه از پیش تعیین‌شده رویداد محورتر کنیم تا میزبانی شایسته‌ای برای مردم کشورمان و گردشگرن داخلی و خارجی باشیم.

میرزایی تصریح کرد: سال گذشته در وزارت میراث‌فرهنگی بیش از ۶۰۰ رویداد برگزار شد که نسبت به سنوات گذشته شاهد رشد ۴۰۰ درصدی بودیم که این مسئله منجر به رشد ۱۳درصدی بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته و دوران بعد از کرونا بود، همه این موارد تجربیات جهانی است که به مشورت می‌گذاریم و کارشناسان نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنند تا بتوانیم تصمیم و اقدام درستی را برای میزبانی شایسته مردم‌مان فراهم کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: میراث فرهنگی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *