صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لاریجانی: استراتژی جمهوری اسلامی ایجاد یک امنیت پایدار در منطقه است 

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۶۲۴۷
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه استراتژی جمهوری اسلامی ایجاد یک امنیت پایدار در منطقه است گفت: ایران در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب هیچ گاه اقدام ابتدایی برای جنگ نداشته است. 

خبرگزاری میزان – علی لاریجانی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با شبکه خبر درباره حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: این توفیقی که نیرو‌های مسلح و رزمندگان اسلام پیدا کردند را تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم که نتایج خوبی هم برای کشورمان و هم برای منطقه داشته باشد. 

وی ادامه داد: استراتژی جمهوری اسلامی ایجاد یک امنیت پایدار در منطقه است و بنابراین همیشه از هرگونه رفتار جنگ طلبانه پرهیز کرده است.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در ایام دفاع مقدس در رادیو و تلویزیون بار‌ها این موضوع را گفته ایم که ما مورد تجاوز قرار گرفته ایم و دفاع کردیم و هیچ وقت ایران ابتدا به ساکن در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب، اقدام ابتدایی برای جنگ نداشته است. الان هم همینطور است یعنی راهبرد جمهوری اسلامی این است که تا آنجایی که می‌تواند تلاش کند تا مسائل منطقه از طریق صلح حل شود و جنگ طلبی نشود.

لاریجانی ادامه داد: مردم ایران کاملاً رفتار نانجیبانه و خصمانه رژیم صهیونیستی را مشاهده کردند و حتی بیاناتی که نتانیاهو در سازمان ملل داشت آن قدر گستاخ بود که همه کشور‌های خاورمیانه را تهدید کرد، نه تنها ایران بلکه با صراحت گفت من همه منطقه خاورمیانه را می‌توانم با جنگ تحت فرسایش قرار دهم و بنایش بر این است جنگ را در منطقه گسترش دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در همین چند روز اخیر هم همه شاهد بودند که چه جنایت‌هایی در لبنان انجام داد بنابراین راهی جز اینکه پاسخ رژیم داده شود وجود نداشت.

وی با طرح این پرسش که چرا ایران باید این کار را انجام دهد، گفت: علت این است که کشور‌های اسلامی آن شجاعت لازم برای این کار را ندارند، (البته همه آن‌ها در دلشان خوشحال هستند) و این از گرفتاری‌هایی است که آنان دارند. جمهوری اسلامی، چون روی پای خود ایستاده و استقلال دارد باید این مسئولیت را بر عهده می‌گرفت، زیرا اقدامات رژیم هم برای امنیت ملی ایران صدمه است و هم تمام خاورمیانه را به آتش می‌کشد.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اقدام جمهوری اسلامی در این قضیه؛ به جا، سنجیده و لازم بود گفت: این اتفاق برای رژیم صهیونیستی یک علامت بزرگ است که اگر بخواهد این روش را ادامه دهد ممکن است بحران برای لبنان و برخی کشور‌ها ایجاد کند، اما این بحران دامن گیر خود او خواهد شد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مسئولین نظامی جمهوری اسلامی بسیار داهیانه عمل کردند و مستمراً فضا را رصد خواهند کرد و چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامات خود را ادامه دهد با واکنش‌های متناسب قوی تری مواجه خواهد شد.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: درست است که رژیم صهیونیستی گستاخانه حرف می‌زند، اما اگر شما سرنوشت او را در یک سال اخیر ملاحظه کنید عملاً به ویلچرنشینی رسیده است؛ یک سال است که با گروهی به نام حماس درگیر است، خانه هایشان را خراب کرد، ولی نتوانست سازمان رزم آن‌ها را پیدا کند.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکلش را حل کند یک فرار به جلو کرد و با کار‌هایی که انجام داد به حزب الله ضربه زد، اما سازمان حزب‌الله همچنان پابرجاست و ملاحظه می‌کنید که امروز چقدر عملیات در اسرائیل داشتند لذا بعید می‌دانم که این‌ها خیلی جان سالمی از این وضع به در ببرند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *