صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مسئولان قضایی دادگستری استان مرکزی در نیمه نخست سال به مشکلات حقوقی و قضایی بیش از ۲ هزار نفر رسیدگی کردند

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۶۱۶۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل‌دادگستری استان مرکزی از رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۲ هزارو ۱۸ نفر در شش ماهه نخست سال خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی، رئیس کل‌دادگستری استان مرکزی در حاشیه برنامه هفتگی ملاقات مردمی حوزه ریاست دادگستری کل استان گفت: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، مسئولین قضایی در تمامی حوزه‌های قضایی استان به صورت منظم به درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کردند.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان قضایی در جمع مردم به منظور پاسخگویی در شش ماهه نخست امسال نیز با جدیت در دستور کار قرار داشته است، گفت: در شش ماهه نخست  ۲ هزارو ۱۸ نفر به  حوزه ریاست دادگستری مراجعه و به مشکلات آنها رسیدگی شد. این حوزه به عنوان متولی دیدار‌های عمومی برنامه زمانبندی منظمی را با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی همچون مساجد، مسیر راهپیمایی‌های مناسبتی، میعادگاه‌های نماز جمعه و ... جهت برگزاری دیدار‌های مردمی در سال جاری تدوین کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دیدار‌های عمومی امسال در روز‌های سه‌شنبه هر هفته در حوزه ریاست ادامه خواهد یافت و مراجعان جهت حضور می‌توانند هر هفته به قاضی حوزه ریاست دادگستری مراجعه و با تحویل مستندات و مدارک خود وقت ملاقات برای سه‌شنبه هر هفته را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی با اشاره به اجرای سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم، عنوان داشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مرکزی در شش ماهه ابتدایی امسال با بیش از ۲۱ هزار نفر از متقاضیان به صورت چهره به چهره دیدار و ضمن بررسی درخواست‌های آنان در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌شود و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنها است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملاقات مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *