صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تکالیف مؤدیان درمورد اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده تابستان ۱۴۰۳

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۶۱۳۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظف‌اند اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره دوم سال ۱۴۰۳ را حسب مورد اصلاح یا تکمیل و مسترد کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مفاد ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظف‌اند اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره دوم سال ۱۴۰۳ را که توسط سازمان امور مالیاتی کشور و با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مؤدیان تهیه شده بر اساس اطلاعات خارج از سامانه مؤدیان اصلاح یا تکمیل و مسترد نمایند.

بر اساس این اطلاعیه، اطلاعات خرید و فروش صورتحساب‌های الکترونیکی اصلی ثبت شده در کارپوشه مؤدی با تاریخ صدور در دوره دوم سال ۱۴۰۳ و لحاظ آثار مالیاتی مربوط به صورتحساب الکترونیکی ارجاعی برای این صورت‌حساب‌ها در جداول (الف) و (ب) نمایش داده شده است. در این مرحله اصلاح یا تکمیل یا ویرایش اطلاعات خارج سامانه برای جداول مذکور امکان‏پذیر نیست.

لازم به ذکر است مؤدیان با مراجعه به «فرم خلاصه عملکرد سامانه مؤدیان دوره دوم ۱۴۰۳» از وضعیت صورتحساب‌های الکترونیکی خود مطلع شده و در صورت لزوم در فرصت باقی‌مانده تا تاریخ ۲۱ مهرماه، نسبت به صدور و ثبت صورتحساب‌های اصلی و یا ارجاعی مربوط به دوره مالیاتی دوم سال ۱۴۰۳ (فصل تابستان) اقدام نمایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *