صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش قربانیان طوفان هلن در آمریکا؛ بیش از ۱۳۰ نفر کشته و صد‌ها نفر ناپدید شدند

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۷۹۶۱۳۲
طوفان مرگ‎بار هلن در مناطق جنوب‌شرقی آمریکا باختن بیش از ۱۳۰ نفر و ناپدید شدن صد‌ها نفر دیگر منجر شده و برق هزاران منزل مسکونی را قطع کرده است.

خبرگزاری میزان – طوفان هلن که از روز پنجشنبه گذشته مناطق جنوب‌شرقی آمریکا را در نوردیده، همچنان قربانی می‌گیرد.

این طوفان دستکم ۱۳۳ کشته برجای گذاشت و ۴ روز پس از ورود به خشکی، از سرنوشت صد‌ها نفر اطلاعی در دست نیست.

مقام‎ها در شهر توریستی اشویل در کارولینای شمالی که به‎شدت آسیب دیده است، گفتند که سیستم آب این شهر آسیب فاجعه‌باری دیده که ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا به‌طور کامل تعمیر شود.

مقام‌‎های دولتی، گروه‌های امدادی و داوطلبان در تلاش هستند تا مواد غذایی را از طریق هوا، کامیون و حتی روش‌های دیگر به این شهر و جوامع کوهستانی اطراف آن برسانند.

دستکم ۴۰ نفر در این شهرستان که شامل اشویل است جان خود را براثر طوفان از دست داده‌اند.

آمار تلفات کارولینای شمالی وضعیت وحشتناک افرادی را شامل می‌شود که در اثر سیل در خانه‌ها و وسایل نقلیه خود به دام افتاده یا بر اثر سقوط درختان جان خود را از دست داده‌اند.

امدادگران موفق شدند ده‌ها نفر از جمله یک نوزاد را نجات دهند و بیش از ۵۰ بیمار و کارمند بیمارستان در تنسی در یک عملیات نجات با بالگرد از پشت‌بام بیمارستان خارج شدند.

هلن بدترین سیل یک قرن اخیر را در کارولینای شمالی به راه انداخته است؛ برآورد‌های بارندگی در برخی مناطق از روز چهارشنبه گذشته به بیش از ۲ فوت (۶۱ سانتی‌متر) رسیده و چندین مسیر اصلی به‎‌سمت اشویل با رانش گل‌ولای از بین رفته یا مسدود شده است.

غرب کارولینای شمالی متحمل ویرانی نسبتا بیشتری شد و اشویل و بسیاری از شهر‌های کوهستانی اطراف آن در دره‌ها ساخته شده‌اند که آن‌ها را به‌ویژه در برابر باران ویران‌گر و سیل آسیب‌پذیر می‌کند.

در امتداد سواحل فلوریدا تا ویرجینیا  نیز طوفان هلن خسارت‌های گسترده‌ای را برجای گذاشته است.

برایان کمپ، فرماندار جورجیا، گفت: طوفان موجب شده که اکثر مردم در آگوستا و اطراف آن، شهری با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در نزدیکی مرز کارولینای جنوبی، بدون برق بمانند.

هلن با دست‌کم ۳۰ کشته در کارولینای جنوبی، مرگ‌بارترین طوفان استوایی بود که از زمان وقوع طوفان هوگو در سال ۱۹۸۹ و کشته شدن ۳۵ نفر، این ایالت را درنوردید.

این طوفان قطعی گسترده برق را در بسیاری از مناطق در جنوب‌شرقی آمریکا به همراه داشته است.

نزدیک به ۴۹ هزار مشترک در فلوریدا بدون برق هستند و قطعی‌های گسترده ۵ روز پس از رسیدن طوفان هلن به ایالت فلوریدا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا طوفان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *