صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یورش پلیس آلمان به خانه‌های حامیان فلسطین

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۶۰۶۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آلمان مانند همیشه به بهانه جلوگیری از یهودی‌ستیزی به خانه‌های حامیان فلسطین یورش برده و علاوه بر ضیط وسایل ارتباطی، این افراد را بازداشت می‌کند.

خبرگزاری میزان - افسران پلیس آلمان در تازه‌ترین اقدام خود برای سرکوب مخالفان رژیم صهیونیستی و جنگ غزه، به خانه‌های ۵ فعال حامی فلسطین در برلین یورش بردند.

مقام‌های آلمانی گفتند که خانه‌های بازرسی‌شده در اطراف پایتخت این کشور واقع شده‌اند.

پلیس و دفتر دادستانی عمومی گفتند که ۵ نفر که خانه‌هایشان هدف یورش قرار گرفت، متهم به ارتکاب جرایم جنایی از طریق فعالیت‌های با انگیزه‌های حمایت از فلسطین، مانند ارسال پیام‌های اینترنتی با آنچه محتوای یهودی‌ستیزانه خوانده شده، هستند.

این ۵ نفر که تلفن همراه، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعاتشان از سوی افسران پلیس آلمان سرقت شد، در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال قرار داشته و ادعا می‌شود که مظنون به تحریک خشونت از طریق اظهارات آنلاین و همچنین نمایش نماد‌های ممنوعه هستند.

گفته می‌شود که این دستگاه‌ها برای کشف منتشرکننده اولیه پست‌های رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مرتبط در حمایت از فلسطین مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

خصومت برلین علیه حامیان فلسطین

آلمان از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تلاش‌هایی را برای سرکوب هرگونه حمایت از فلسطین انجام داده است؛ دولت این کشور حتی شعار‌هایی مانند «از رود تا دریا» را هدف قرار داده و کسانی را که از این شعار استفاده می‌کنند را به یهودی‌ستیزی متهم کرده است. 

بسیاری از منتقدان این اقدام را تلاشی آشکار برای آمیختن ۲ مفهوم ضدصهیونیسم با یهودی‌ستیزی و در نتیجه سرکوب اعتراض‌های حمایت از فلسطین به‌عنوان اعتراض‌های یهودی‌ستیزانه می‌دانند.

دادگاه برلین در ماه آگوست (مرداد/شهریور) یک فعال ۲۲ ساله حامی فلسطین را به جرم سردادن شعار «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» محکوم کرد. 

بیرجیت بالزر، رئیس دادگاه، این فعال را به پرداخت ۶۰۰ یورو جریمه محکوم کرد. درحالی که وکیل‌های این جوان ۲۲ ساله استدلال می‌کردند که این محکومیت نقض آزادی بیان است، اما قاضی استدلال حامیان فلسطین را که با شعار‌هایی علیه بی‌عدالتی در غزه و برای صلح در خاورمیانه به نمایش گذاشته شده بود، رد کرد. 

بالزر مدعی شد که این شعار به ویژه در آلمان مشکل‌ساز و بحث‌برانگیز است؛ اما واقعیت این است که دلیل اصلی صدور این حکم حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی است. 

این قاضی همچنین ادعا کرد که وظیفه آلمان تضمین امنیت یهودیان در این کشور است.

با این حال، حوادث قبلی نشان می‌دهد که دولت آلمان اقدام‌های افراطی را برای سرکوب حامیان فلسطین، ازجمله بازداشت فعالان در خانه‌هایشان در نیمه‌شب، انجام داده است. 

براساس گزارش‌های پیشین، ۲ فعال حامی فلسطین در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) نیز هدف یورش پلیس آلمان در نیمه‌شب قرار گرفتند؛ افسران پلیس وسایل این افراد را بازرسی و وسایل الکترونیکی آن‌ها را ضبط کردند.

پلیس آلمان همچنین در اوایل ماه آگوست (مرداد) یک زن میانسال را به دلیل انتشار پست «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» در شبکه‌های اجتماعی، بازداشت کرد. 

کارشناسان معتقدند که آلمان در حال تبدیل شدن به حامی کامل اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده و از روش‌های مشابه تبلیغاتی و جنگ روانی برای جلوگیری از همبستگی با فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

خشونت افسران پلیس آلمان در قبال حامیان فلسطین

دولت‌های غربی که عمدتا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باوجود ادعا‌ها و شعار‌ها درمورد آزادی بیان و حقوق بشر، اما در واقعیت شعار‌های دروغین خود را زیر پا می‌گذارند.

این موضوع را می‌توان در سرکوب معترضان به جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی دولت‌های مدعی آزادی بیان شاهد بود.

یکی از تازه‌ترین تصاویر ثبت‌شده از این آزادی ادعایی، مربوط به سرکوب معترضان حامی فلسطین از سوی افسران پلیس آلمان است.

در این ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس آلمان پسر بچه‌ای را که پرچم فلسطین به‌دست داشت، تعقیب و در نهایت او را بازداشت کردند؛ در این ویدیو پسر بچه‌ای از سوی تعداد زیادی افسر پلیس ضدشورش احاطه شده و در اضطراب و نگرانی به‌سر می‌برد.

این ویدیو حتی در رسانه‌های غربی نیز بازتاب زیادی داشته و این رسانه‌ها گفتند که ترس در صورت این کودک ۱۰ ساله به‌وضوح دیده می‌شود. 

البته این نخستین‌باری نبود که پلیس آلمان برای سرکوب تظاهرات حمایت از مردم غزه، دست به بازداشت کودکان زد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *