صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضریب ایمنی مترو با لحاظ مخاطرات اولویت‌دار پایتخت افزایش می‌یابد

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۶۰۵۴
معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تصویب تدوین ویرایش دوم دستورالعمل‌های ابلاغی و تدوین سایر دستورالعمل‌های افزایش ضریب ایمنی مترو و فضا‌های زیر سطحی تهران با لحاظ مخاطرات اولویت‌دار پایتخت خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، علی شریفی با اشاره به برگزاری هفدهمین جلسه کمیته عملیاتی واکنش اضطراری در مترو و فضا‌های زیرسطحی گفت: این نشست با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران کشور، مدیریت بحران استانداری تهران، شورای شهر تهران، منطقه مخابرات استان تهران، برق منطقه‌ای تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و با میزبانی معاونت پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان دبیرخانه کمیته عملیاتی واکنش اضطراری در مترو و فضا‌های زیرسطحی شهر تهران در محل مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد.

شریفی تصریح کرد: در این نشست کلیاتی از موضوع جلسه تبیین و همچنین میزان پیشرفت و انجام مصوبات جلسه پیشین مرتبط با هر حوزه بررسی شد ونمایندگان اعضای کمیته نیز نقطه نظرات و اقدامات خود را تشریح کردند.

دبیر کمیته عملیاتی واکنش اضطراری در مترو و فضا‌های زیر سطح شهر تهران افزود: در این نشست گزارش نمایندگان شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در خصوص فرآیند بازدید‌های عملیاتی و فنی از ایستگاه‌ها و خطوط مترو در راستای اجرای دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو ارائه شد.

شریفی عنوان کرد: همچنین نماینده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایمن سازی تونل نیک‌پسندی (راه آهن تهران-تبریز) اقدامات انجام شده و چالش‌های موجود را تشریح کرد.

معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهارکرد: در این نشست، نماینده شورای اسلامی شهر تهران نیز به بیان نقطه نظرات شورا در خصوص برخی بند‌های مربوط به مصوبه ۲۲۲۴ (راهبرد‌های برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضا‌های زیر سطحی) پرداخت.

شریفی اضافه کرد: در این نشست تهیه و تدوین ویرایش دوم دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی در مترو در حوزه حریق و تهیه سایر دستورالعمل‌های افزایش ضریب ایمنی مترو در برابر مخاطرات شناسایی شده و اولویت دار مورد تصویب قرار گرفت.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در این جلسه مقرر شد که به منظور اجرای ویرایش یکم دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو در برابر حریق، شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با تایید سازمان آتش‌نشانی چک‌لیست‌های لازم برای بازدید‌های عملیاتی و بازدید‌های فنی از ایستگاه‌ها و خطوط مترو را تهیه و تکمیل و نواقص را به منظور اصلاح به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه ارسال نماید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *