صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نماینده تهران: بانک مرکزی مکلف به جلوگیری از کم اظهاری و بیش اظهاری در ارقام صادراتی و وارداتی است

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۶۰۳۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سلیمی گفت: براساس آمار‌ها میزان تامین ارز از ۲۱ میلیارد دلار به حدود ۵۹ میلیارد دلار رسیده است و این نشان می‌دهد آمار‌هایی که معید افزایش صادرات بود درست است و این نقطه قوت است، اما موضوع کم اظهاری و بیش اظهاری در واردات و صادرات وجود دارد.

خبرگزاری میزان -  علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی براساس قانون اساسی اختیار قانون‌گذاری با مجلس است و بر همین اساس ما قانون برنامه هفتم پیشرفت را تصویب کردیم و وظایف دستگاه‌ها نیز برای رسیدن به اهداف مشخص شده و در ماده ۴ بانک مرکزی مکلف شده است سیاست‌های ارزی و زیرساخت‌های تبادلات را به نحوی اصلاح کند که امکان پیش اظهاری در واردات و کم اظهاری در صادرات وجود نداشته باشد، اما امروز عمده مشکلات ما در این حوزه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: همه تلاش ما برای حذف امضا‌های طلایی بود، اما متاسفانه با وجود تلاش‌های فراوان بانک مرکزی امضا‌ها هنوز در فرایند وجود دارد، همینطور زمان برای صف دریافت و زمان آن که در برخی از موارد به ۱۴۰ روز می‌رسد باعث شده ما در حوزه تخصیص ارز با مشکل جدی مواجه باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: براساس آمار‌ها میزان تامین ارز از ۲۱ میلیارد دلار به حدود ۵۹ میلیارد دلار رسیده است و این نشان می‌دهد آمار‌هایی که معید افزایش صادرات بود درست است و این نقطه قوت است، اما موضوع کم اظهاری و بیش اظهاری در واردات و صادرات وجود دارد.

وی با انتقاد از عدم شناورسازی نرخ ارز گفت: براساس قانون قرار بود نرخ ETS برای ارز درنظر گرفته شود، اما امروز نرخ دستوری مورد توجه است، اما چرا امروز مسیر به نحو دیگری پیش می‌رود.

انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *