صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

سرنوشت بازیکنانِ قهرمانِ چمپیونزلیگ به کجا رسید؟ نابودی چلسی تاوانِ رفاقت با پوتین و جنگ قدرت مالک ایرانی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۶۰۱۴
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
طولی نکشید تا درخشش مقطعی تیم چلسی در سال ۲۰۲۱ به فراموشی سپرده شود و این تیم از دوران اوج خود فاصله بگیرد.

خبرگزاری میزان - روزهای قهرمان‌پروری و شادی تیم فوتبال چلسی به پایان رسیده و دیگر آبی‌پوشان استمفوردبریج آن هیولای وحشتناک مسابقات اروپایی نیستند. بیش‌تر از دو سال از اخراج توماس توخل می‌گذرد و در آن موقع، بسیاری فکر می‌کردند همکاری موفق توخل و رومن آبراموویچ مالک سابق چلسی ادامه‌دار خواهد بود اما همه‌چیز به یک‌باره تبدیل به کابوس شد و لندن دیگر آن رنگِ آبی سابق را ندارد.

دو سال بعد و از زمان فروش چلسی به کنسرسیوم تاد بولی و کلیرلیک کپیتال، جنگ داخلی در استمفوردبریج شکل گرفته است. پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، رومن آبراموویچ به دلیل ارتباط نزدیک با ولادیمیر پوتین، مالکیت باشگاه چلسی را از دست داد. تمامی دارایی‌های او در انگلیس، از جمله باشگاه چلسی، به نفع دولت مصادره شدند تا مالکان مطمئنی برای آن‌ها شناسایی شود. طی دو سال گذشته، آبی‌ها در داخل و خارج از زمین دچار سوءمدیریت شده‌اند. هواداران چلسی از گوشه و کنار جهان هم‌چنان از آبراموویچ روسی یاد می‌کنند و نمی‌توانند جدایی مدیر موفقشان را به فراموشی بسپارند.

در حالی که در زمان آبراموویچ تغییرات نیمکت و ترکیب همیشه به جام‌های متعدد ختم می‌شد اما اکنون قهرمانِ سال ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا (سطح اول فوتبال) به سطح سوم اروپا یعنی لیگ کنفرانس اروپا سقوط کرده و بهترین رتبه آن‌ها در لیگ برتر، جایگاه ششم فصل گذشته است و هم‌اکنون در رتبه چهارم پریمیرلیگ قرار دارند. در حالی که نتایج چلسی در فوتبال اروپا طی دو سال اخیر به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، تاد بولی (آمریکایی) و بهداد اقبالی (ایرانی-آمریکایی) هم‌چنان در جنگِ قدرت به سر می‌برند. مالکان میلیاردر آمریکایی تلاش می‌کنند با تصاحب سهام یک‌دیگر، قدرت کامل چلسی را در اختیار قرار بگیرند اما هواداران چلسی فقط یک نام را می‌خواهند؛ رومن آبراموویچ و تمام!

پس از گذشت بیش از ۳ سال از قهرمانی چلسی، بازیکنان و سرمربی این تیم به چه سرنوشتی دچار شدند؟

طولی نکشید تا آن چلسی استثنایی و بی‌نظیر به محل جنگ مالک آمریکایی و ایرانی‌تبار تبدیل شود و هواداران چلسی خشمگین از جنگ ناتمام این دونفر، در حسرت کسب یک جام باشند! توماس توخل در کمال ناباوری بدون تیم است و هیچ تیمی را سرمربی‌گری نمی‌کند. ورنر با افت کاهش قیمتی مواجه شده است و هاورتز و مونت آن درخشش و قیمت قبلی خود در بازار ترانسفرمارکت را ندارند؛ کانته به عربستان رفته و جورجینیو و تیاگو سیلوا در بی‌ارزش‌ترین حالت قیمتی خود قرار گرفته‌اند و سنشان بالا رفته است. دروازه‌بان آن‌ها، مندی نیز به عربستان رفته است و در کل می‌توان ارزیابی کرد که تمام بازیکنان سابق چلسی حال و روز خوشی در تیم‌های جدیدشان ندارند.

از میان این بازیکنان تنها رودیگرِ بلندقامت به سعادت رسید و همراه با رئال مادرید کهکشانی، عناوین متعدد قهرمانی را کسب کرد و درخشش چشم‌نوازی از خود به نمایش گذاشت تا جای سابق مدافعان قدرتمند لوس‌بلانکوس هم‌چون سرجیو راموس و په‌په احساس نشود. از میان تمام این بازیکنان و جیمز و چیلول در ترکیب چلسی باقی مانده‌اند و شیرازه تیمِ قهرمان آبی‌های لندن به کلی پاشیده شده و این تیم نیاز به یک نسل‌سازی جدید و حضور یک مدیر قدرتمند و حرفه‌ای هم‌چون رومن آبراموویچ در راس کار نیاز دارد.

افتخارات چلسی از زمان ورود رومن آبراموویچ

۵ قهرمانی لیگ برتر انگلیس

۵ قهرمانی جام حذفی انگلیس

۳ قهرمانی لیگ کاپ انگلیس

۲ قهرمانی کمینویتی شیلد

۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

۲ قهرمانی لیگ اروپا 

۱ قهرمانی سوپرکاپ اروپا

۱ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان

سرمربیانی که در کسب این جام‌ها و تحت مدیریت آبراموویچ نقش داشته‌اند

ژوزه مورینیو: ۸ جام

کارلو آنچلوتی: ۳ جام

توماس توخل: ۳ جام

آنتونیو کونته: ۲ جام

روبرتو دی متئو: ۲ جام 

رافا بنتیز: ۱ جام 

گاس هیدینک: ۱ جام

مائوریتزیو ساری: ۱ جام

می‌توان ادعا کرد تحریم‌های آمریکا و غرب علیه روسیه به خاطر جنگ با اوکراین و در پی آن، بی‌معرفتی و ناجوانمردی انگلیسی‌ها در قبال رومن آبراموویچ و تصرف ناعادلانه تمام اموال این سرمایه‌گذار روسی در انگلیس، تیرِ خلاصی بر پیکره چلسی بود و این تیم احتمالا تا سال‌های آینده، رنگ خوشی را نخواهد دید و زمان می‌برد تا مدیری در قد و قامت رومن آبراموویچ که همواره نزد مدیران فوتبالی از احترام و عزت بالایی برخوردار بوده در فوتبال اروپا و انگلیس نمایان شود و این تیم برای سال جدید به جای تلاش برای قهرمانی در چمپیونزلیگ و سطح اول اروپا، باید برای قهرمانی در سطح سوم اروپا یعنی لیگ کنفرانس، تقلا کند!

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *