صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حمله افسران پلیس استرالیا به کودک ۱۳ ساله در تظاهرات حمایت از لبنان و فلسطین

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷:۳۴
کد خبر: ۴۷۹۵۹۳۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
پلیس استرالیا با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های خشن، از جمله گاز اشک‌آور همواره معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری میزان - افسران پلیس ایالت نیوساوت‌ولز در استرالیا یکشنبه، ۸ شهریور در جریان یک تظاهرات حمایت از فلسطین و لبنان، به صورت یک کودک ۱۳ ساله و ۲ نفر دیگر گاز اشک‌آور پاشیدند. 

به‌گفته شاهدان، پس از اینکه افسران پلیس تلاش کردند پرچم حزب‌الله لبنان را از یک معترض بگیرند، اما موفق نشدند، از اسپری گاز اشک‌آور استفاده کردند. 

ناظران حقوقی در تظاهرات گفتند که پلیس پس از اینکه معترض پرچم را کنار نگذاشت، به‌شکلی بی‌رویه علیه معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. 

این درحالی است که به‌گفته پلیس فدرال استرالیا، اهتزاز پرچم حزب‌الله در یک تظاهرات لزوما آستانه بازداشت را برآورده نمی‌کند؛ استرالیا که خود را کشوری مدافع آزادی بیان معرفی می‌کند، اهتزاز نماد‌هایی مانند پرچم حزب‌الله لبنان را ممنوع اعلام کرده است. 

یکی از پزشکان داوطلب که پس از حمله افسران پلیس برای مداوای کودک ۱۳ ساله اقدام کرد، گفت: حال کودک خوب است، اما به دلیل خشونت پلیس، وحشت‌زده است. 

این پزشک اضافه کرد: ما به‌شدت از استفاده پلیس از گاز اشک‌آور انتقاد می‌کنیم؛ آسیب رساندن به شرکت‌کنندگان یا اطرافیان با گاز اشک‌آور بسیار آسان است.

یکی از اعضای سازمان ناظران حقوقی نیوساوت‌ولز (LONSW)، گفت: استفاده از اسپری گاز اشک‌آور در این تظاهرات نه‌تنها برای کودکان و دیگر معترضان مضر بود، بلکه غیرمنطقی و بدون توجیه قانونی بود؛ این الگوی استفاده غیرضروری و غیرقانونی از سلاح، بی‌پروا و خطری برای امنیت عمومی است؛ سلاح‌های خطرناک جایی در تظاهرات ندارند.

خشونت ساختاری افسران پلیس استرالیا

معترضان ضدجنگ و حامی فلسطین و لبنان در استرالیا پیش از این نیز شاهد خشونت افسران پلیس استرالیا بوده‌اند. 

به‌عنوان نمونه، نمایشگاه نظامی ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، اواخر شهریور شاهد اعتراض گسترده فعالان ضدجنگ بود که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. 

براساس گزارش‌ها، معترضان ضدجنگ و پلیس استرالیا در خارج از این نمایشگاه درگیر شده و افسران پلیس از نارنجک‌های صوتی و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کردند. 

پلیس این ایالت اعلام کرد که ۳۳ نفر به دلیل آنچه حمله، ممانعت از پلیس، ایجاد آتش‌سوزی و مسدود کردن جاده‌ها خوانده شده، بازداشت شدند. 

ویدیو‌های منتشرشده نشان می‌دهد که بسیاری از معترضان با استفاده از بلندگو‌ها و پرچم فلسطین شعار‌هایی برای حمایت از فلسطین سرمی‌دادند.

معترضان حامی فلسطین در دیگر کشور‌های غربی نیز شاهد دخالت و خشونت افسران پلیس بوده‌اند؛ این درحالی است که به اذعان مقام‌های غربی، این اعتراض‌ها به‌طور مسالمت‌آمیز برگزار می‌شوند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *