صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لاریجانی: ترور‌های اخیر سرداران مقاومت ناشی از بهره‌مندی رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی نیست

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۵۸۹۶
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: برخی می‌گویند رژیم صهیونیستی در ترور‌های اخیر سرداران مقاومت از هوش مصنوعی استفاده کرده، ولی به نظر من این‌ها قمپز‌های بیخود است بلکه در سازماندهی حزب‌الله نفوذ داشته‌اند.

خبرگزاری میزان - محمد جواد لاریجانی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل درمورد تأثیر حضور سیدحسن نصرالله در جبهه مقاومت گفت: مرحوم سیدحسن نصرالله یکی از نوابغ سیاسی جهان اسلام بود. من از آغاز کار او همیشه به رفتار او توجهه ویژه‌ای داشتم. او یکی از شاگردان و فرزندان مکتب حضرت امام به خصوص در دکترین مقاومت بود. 

وی ادامه داد: دکترین مقاومت دکترینی بود که امام (ره) مطرح فرمودند و عمدتاً دو اصل خیلی پایدار داشت یکی این که بدبختی جهان اسلام بلکه همه دنیا ناشی از سیطره مستکبرین است؛ آن‌ها نمی‌گذارند حکومت‌های خوب سرکار بیایند، مردم به حقوق خود برسند و اقتصادشان پیشرفت کند بنابراین تا این مرض را علاج نکنیم موفق نمی‌شویم و اصل دوم این بود که مستکبرین، مستضعفین را می‌ترسانند که باید این ترس را کنار بگذاریم و بدانیم که آن‌ها هرچقدر هم توپ و تفنگ و زور داشته باشند ما اگر مقاومت کنیم موفق خواهیم شد. 

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل افزود: بر این پایه حرکت مقاومت آغاز شد و مقام معظم رهبری انصافاً این دکترین را خوب پرورش دادند. سیدحسن نصرالله یکی از شاگردان برجسته این مکتب بود.

وی اظهار داشت: دکترین مقاومت در پهنه وسیع جغرافیایی رشد کرد و از آن وسیع‌تر منطقه عظیم فکری جهان اسلام را گرفته است. سیدحسن نصرالله در چنین فضایی توانست نقش بسیار روشن، سازنده و تأثیر گذار داشته باشد و کمک کند تا این شکوفایی را در نقاط دیگری از جهان اسلام شاهد باشیم.

لاریجانی بیان داشت: مرحوم سیدحسن نصرالله دارای شخصیت بسیار ممتاز، تیزهوش، با اخلاص، شجاع و بسیار عاطفی بود. فردی با این استحکام در مقابل دشمنان بسیار خونخوار در مورد مسائل معمولی زندگی و مسائل مردم بسیار عاطفی بود و بیان بسیار زیبایی داشت. خداوند کمالات زیادی به او داده بود که توانست تأثیر عظیمی بگذارد. نقش و خدمات ایشان برای دکترین مقاومت و آزادکردن جهان اسلام از یوغ استکبار و به خصوص استکبار صهیونی که امروز بلای جان بشریت است نقش بسیار بی بدیلی بود.
وی تاکید داشت: ان شاالله جای ایشان پرخواهد شد، ولی نه به آسانی ضمن اینکه یاد ایشان هیچگاه فراموش نخواهد شد.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: طرفداران و علاقمندان به ایشان تنها منحصر به شیعیان و اهل سنت نبودند بلکه مسیحیان نیز به ایشان علاقه وافری داشتند و من معتقدم که در داخل سرزمین‌های اشغالی و حتی در بین یهودیان هم ایشان بسیار محترم بود لذا جایگاه بسیار مهمی در میان مردم منطقه و جهان داشت.

لاریجانی با طرح این پرسش که به یکباره چه اتفاقی افتاد که رژیم صهیونیستی به این راحتی توانست سرداران بزرگ مقاومت را یکی پس از دیگری به شهادت برساند، گفت: بعضی‌ها می‌گویند رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی استفاده کرده که به نظرم این حرف ها، قمپز‌های بی خود است، البته اینطور نیست که من هوش مصنوعی را بی ارزش بدانم، ولی هوش مصنوعی کلیدی نیست که هر قفلی را باز کند. این حرف‌ها شبیه ژست‌های ساحران دوران فرعون است. کلیدش در این است که از سال ۲۰۰۶ به بعد رژیم صهیونیستی در پی نفوذ در داخل سیستم حزب‌الله افتاد و دارای سرپل‌های مختلفی شد و گسل‌های حفاظتی و اطلاعاتی بسیار مهمی در داخل سازماندهی حزب‌الله پیدا شد. این موضوع در مورد حماس در حد پایینی اتفاق افتاد، اما به سرعت آن را محدود کردند به دلیل آن که تشکیلات حماس کوچکتر بود و محدود کردن آن هم راحت‌تر اتفاق افتاد.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی برای نفوذ در حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ به طور وسیعی سرمایه‌گذاری کرده بود و توفیق هم پیدا کردند. رژیم صهیونیستی در پروژه پیجر‌ها توانست رهبران مهم حزب‌الله را یکی پس از دیگری ترور کنند. هدف قرار دادن محل جلسه‌ای که سیدحسن نصرالله در آن حضور داشت کاملاً نشان می‌دهد که آن‌ها اطلاعات وسیعی در اختبار داشتند. هوش مصنوعی امکان ارزیابی‌های زیادی را به افراد می‌دهد، اما بدون سرنخ نمی‌توان به جایی رسید. 

وی بیان داشت: زمانی که محل اصابت به سیدحسن نصرالله واکاوی می‌شد تا اینکه به بدن ایشان رسیدند ظرف دو دقیقه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایشان کشته و جسد او پیدا شده است یعنی حتی در برنامه واکاوی هم کسی حضور داشت که خبر را سریع‌تر از جا‌های دیگر به رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جلوی این گسل حتماً گرفته خواهد شد گفت: این نقطه ضعف و نقطه نفوذی در سیستم بود که سبب شد عملیات دومینویی اتفاق بیفتد.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل اذعان داشت: حزب‌الله یک ساختار ستاره‌ای ندارد که همه به یک شخص وصل شوند. یکی از کار‌های داهیانه مرحوم سیدحسن نصرالله منعطف و سلولی کردن ساختار حزب‌الله بود تا به سرعت زخم هایش التیام یابد.

وی خاطر نشان کرد: حزب‌الله در آینده نزدیک توان قبلی خود را قوی‌تر به دست خواهد آورد و منافذ نفوذ را خواهد بست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *