صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شکست راهبرد ترور رژیم صهیونیستی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۵۸۵۸
تجربه دهه‌های گذشته نشان داده که سیاست ترور رژیم صهیونیستی، هیچگاه نمی‎‌تواند محور مقاومت را متوقف کند و یا به آن ضربه بزند.

خبرگزاری میزان - الجزیره در مطلبی نوشت که در حالی که رژیم صهیونیستی ترور سیدحسن نصرالله را به‌عنوان ضربه‌ای به حزب‌الله لبنان معرفی می‌کند، نگاهی کوتاه به تاریخ نشان می‌دهد که چنین ترور‌هایی برای ریشه‌کن کردن مقاومت، با شکست مواجه شده است.

سیدعباس موسوی یک نمونه در این زمینه است؛ یکی از بنیانگذاران و دبیرکل دوم حزب‌الله، در سال ۱۹۹۲ در جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد و این حمله منجر به شهادت همسر و پسر ۵ ساله وی نیز شد.

رژیم صهیونیستی به سرعت از این اقدام خود تمجید کرد، اما این موضوع بسیار زودهنگام بود و پس از ترور سیدعباس موسوی، سیدحسن نصرالله به عنوان دبیرکل جدید حزب‌الله انتخاب شد و حزب‌الله را نه‌تنها در لبنان، بلکه در سراسر منطقه به یک نیروی قدرتمند تبدیل کرد.

ضربات حزب‌الله به رژیم صهیونیستی تحت رهبری سیدحسن نصرالله

حزب‌الله تحت رهبری سیدحسن نصرالله، رژیم صهیونیستی را در سال ۲۰۰۰ از خاک لبنان بیرون کرد و بدین وسیله به یک اشغال وحشیانه ۲۲ ساله پایان داد.

علاوه بر این حزب‌الله طی جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ با موفقیت به مقابله پرداخت و ضربات تحقیرآمیزی را به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرد.

در همین حال، تمایل مستمر رژیم صهیونیستی در ترور شخصیت‌های حزب‌الله کمک چندانی به تضعیف این جنبش نکرد؛ برای مثال، ترور عماد مغنیه، از سوی موساد و سیا در سال ۲۰۰۸ در سوریه، به سادگی وی را به جایگاه بالایی سوق داد.

ادامه راه مقاومت فلسطین با وجود ترور مقام‌ها

ترور‌های بی‌شمار رهبران فلسطینی که به دهه‌های قبل برمی‌گردد، هیچ‌کدام از آن‌ها فلسطینی‌ها را از تمایل به وجود و مقاومت منصرف نکرده است.

ترور‌ شخصیت‌های برجسته فلسطینی، جنبش مقاومت فلسطین را متوقف نکرده است، همان‌طور که انتفاضه اول و دوم در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۰۰ نشان داد، فلسطینی‌ها می‌توانند قیام‌های مردمی توده‌ای را حتی بدون رهبران سیاسی یا نظامی برای سازماندهی آن‌ها، راه بیندازند و در حالی که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کرد گروه‌های مقاومت را با خشونت سرکوب کند، گروه‌های جدیدی ظهور کردند و این امر در مورد حماس صادق است.

در نهایت، حماس نیز در معرض راهبرد ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اما طبق معمول این سیاست ترور نتوانست به اهداف موردنظر خود دست یابد.

حماس با وجود تحمل سه جنگ گسترده علاوه بر حملات نظامی و ترور‌های مداوم رژیم صهیونیستی، توانست ظرفیت کافی برای انجام عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر (مهر ۱۴۰۲) ایجاد کند.

همچنین ترور اسماعیل هنیه هیچ تاثیری در کاهش مقاومت فلسطین در برابر نسل‌کشی نداشته است.

در مورد ترور سیدحسن نصرالله، باید تاکید کرد که وجود حزب‌الله نتیجه تمایل رژیم صهیونیستی به کشتار جمعی است؛ به‌ویژه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ که ده‌ها هزار لبنانی و فلسطینی را به شهادت رساند.

این تهاجم به منظور از بین بردن مقاومت ضدصهیونیستی در لبنان بود، اما طبیعتا تنها به تقویت آن منتهی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سید حسن نصرالله

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *