صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یادداشت|

رتبه‌بندی ارزشمندترین باشگاه‌های یورو لیگ در فصل جدید/ آغاز هیجان در سطحِ دوم فوتبال اروپا

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۵۸۰۱
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
با حضور تیم‌های نامدار و قدرتمند در فصل جدید لیگ باشگاه‌های اروپا، این رقابت‌ها عطر و بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

خبرگزاری میزان - لیگ باشگاه‌های اروپا فصل ۲۴-۲۵ با ظاهری جدید و با جذابیت بیش‌تری در جریان است؛ در حالی که بیش‌تر نگاه‌ها معطوف به لیگ قهرمانان اروپا است، رقابتِ سطح دومِ فوتبال اروپا بدون شک طیف گسترده‌ای از استعداد‌ها و تیم‌های قدرتمند را برای سال جدید در خود جای داده است. رقابت در این لیگ به حدی رسیده که برخی از مشهورترین باشگاه‌های اروپا در مراحل گروهی و حذفی این رقابت‌ها قرار می‌گیرند. در نتیجه می‌توانیم در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد بازی‌های جذاب و پرستاره باشیم.

کدام یک از مدعیان قهرمانی در لیگ اروپا ارزشمندترین ترکیب و بازیکنان را دارند؟

جای تعجب ندارد که مدعیان همیشگی پریمیرلیگ انگلیس در این فصل از لیگ باشگاه‌های اروپا، ارزشمندترین ترکیب رقابت‌ها را داشته باشند. در رتبه اول منچستریونایتد قرار دارد که مجموع قیمت بازیکنانش ارزش بازاری ۸۵۷.۴ میلیون یورویی دارد. در رتبه دوم، دیگر همتای انگلیسی یعنی تاتنهام قرار دارد که ارزش بازار تیمش در حال حاضر ۷۶۸.۳ میلیون یورو است. نه تنها هر دو باشگاه از ۱۰ تیم ثروتمند در فوتبال اروپا هستند، بلکه به طور قابل توجه و بااختلافی بالا، ارزشمندتر از رئال سوسیداد در رده سوم هستند که ارزش بازار تیمش ۴۳۱.۲ میلیون یورو است. پس از آن باشگاه رم (۳۳۴.۳ میلیون یورو) و پورتو (۳۳۴.۳ میلیون یورو) در دیگر رتبه‌های ارزشمندترین تیم‌های لیگ اروپا قرار دارند.

برخلاف لیگ قهرمانان اروپا، که در آن تیم‌های پنج لیگ برتر اروپا از نظر ارزش بازار و قدرت بازی برای گسترش فرصت‌های قهرمانی در مسابقات، برتری بیش‌تری دارند، لیگ اروپا مملو از باشگاه‌های دیگر بخش‌های قاره است و لیگ‌های دیگر کشورها نیز در این مسابقات به دنبال قدرت‌نمایی هستند و این موضوع به جذاب‌تر شدن فوتبال در کل اروپا، کمک شایانی کرده است.

در بین ۲۰ تیم برتر، سه تیم از ترکیه وجود دارد - بشیکتاش (۱۳۵.۸ میلیون یورو)، فنرباغچه (۲۳۱.۳ میلیون یورو) و گالاتاسرای (۲۸۸.۵ میلیون یورو) - دو باشگاه از یونان - المپیاکوس پیرئوس (۹۱.۴ میلیون یورو) و پائوک تسالونیکی (۹۳.۲ میلیون یورو)، در کنار نمایندگانی از چک (اسلاویا پراگ: ۸۸.۲ میلیون یورو)، بلژیک (اندرلخت: ۱۱۶ میلیون یورو) و هلند (آژاکس: ۲۲۷.۵ میلیون یورو). در حالی که غول‌های اسکاتلندی رنجرز با ارزش ۷۸.۴ میلیون یورو در رده بیست و چهارم رقابت‌ها از نظر ارزش بازار تیمی قرار دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *