صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مربی سازنده روس: کشتی‌گیران ما پس از تحریم‌ها هرگز تسلیم نشدند!

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۵۷۹۸
مربی سازنده کشتی روسیه گفت: کشتی گیران روس پس از تحریم‌ها هرگز تسلیم نشدند و هر کدام برای ادامه ورزش قهرمانی راهی درستی را پیدا کردند.

خبرگزاری میزان - ورزشکاران نووروسیسک نیز با از دست دادن حق حضور در بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان و اروپا، تحریم را تجربه کردند. با این حال، بسیاری برای استعداد‌های خود راهی پیدا کردند و با وجود شرایط، همچنان به رکورد زدن ادامه می‌دهند.

ورزش کشتی در روسیه بعد از تحریم‌ها چگونه توسعه می‌یابد؟ ورزشکاران چه اهدافی را برای خود در نظر می‌گیرند؟ مربی پیشکسوت فدراسیون کشتی فرنگی روسیه، ولادیمیر خلودایف، که ۴۱ استاد ورزش روسیه و چهار استاد کلاس بین‌المللی را آموزش داده است، در این خصوص گفت‌وگو کرده است.

•بسیاری از ورزشکاران با درک اینکه مسابقات جهانی و اروپا برای روس‌ها لغو شده است، در شرایط سختی قرار گرفتند. احساس خود را در سال ۲۰۲۲، وقتی متوجه شدید شاگردان خود را به مسابقات جهانی و اروپا در بوداپست نخواهید برد، به خاطر دارید؟

شخصاً نترسیدم. همیشه درباره خودم می‌دانستم «زیر برگه» کشتی نمی‌گیرم! من چنین آدمی در زندگی هستم. مثلاً هیچگاه مربی‌ام را عوض نکردم، هرچند پیشنهاد‌هایی هم داشتم. در واقع، در سال ۲۰۲۲ ما برای مسابقات قهرمانی جهان و اروپا در بوداپست آماده می‌شدیم. من با شاگردانم الکساندر گولووین و آمایاک اوسیپوف صحبت کردم و به طور جمعی تصمیم گرفتیم که نرویم. اگرچه می‌شد از کشور دیگری به مجارستان رفت و به قول الان «زیر برگه» کشتی گرفت. برخی چنین کردند. اما ما نه!

•شاگرد شما الکساندر گولووین زمانی گفت که کشتی با ورزشکاران روسی بسیار دشوارتر از کشتی‌گیران اروپایی است. آیا اینطور است؟

کاملاً درست است، مدرسه کشتی روسیه یکی از قوی‌ترین‌هاست و کشتی گرفتن با خودی آسان نیست. اما از اولین لیگ پادوبنی ما نتایج عالی به دست آوردیم و سپس دعوت به اسپارتاکاید برای روبه‌رو شدن با قوی‌ترین ورزشکاران در کازان، تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی به یاد قهرمان المپیک اولگ کاراوایف در مینسک و ... شدیم. مطمئنم که ما چیز زیادی بخاطر تحریم‌ها از دست نداده‌ایم. قدرت روسیه را کسی پشت سر نمی‌گذارد و ورزشکاران ما، شک ندارم به محض مهیا شدن شرایط، حریفان خود را از کشور‌های اروپایی بلافاصله شکست خواهند داد.

•می‌خواهیم از شما در مورد یکی دیگر از شاگردانتان - رستم آساکالوف - بپرسیم. او اخیراً در المپیک پاریس شرکت کرد، البته به نمایندگی از ازبکستان، جایی که در سال ۲۰۱۲ از روستای ناتوخایفسکایا نقل مکان کرد. البته بستگان رستم و اهالی روستا کشتی‌های او را دیدند. به رستم تبریک می‌گویم با اینکه در المپیک مقام پنجم را به دست آورد. آیا با او در ارتباط هستید؟

البته ما اغلب با هم تماس می‌گیریم و پیش از بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴، مدت زیادی با او صحبت کردم. او در پاریس جلوی دوربین‌های تلویزیونی از کشتی خداحافظی کرد و تشک را بوسید و اعلام کرد برای مربیگری به مدرسه ورزشی در یابلونوکا برای آموش به کودکان می‌رود. مطمئن هستم که او مربی خوبی خواهد شد.

رستم آساکالوف کشتی‌گیر سرسخت و به قول ما چسبناک است. وقتی او در سن ۷-۸ سالگی نزد من آمد، در ابتدا تصور نمی‌کردم که او کشتی‌گیر برجسته‌ای شود، اما معلوم شد که او فردی بسیار سخت‌کوش است. او کار کرد، کار کرد و کار کرد. همین پشتکار بود که او را به پیروزی‌های متعددی رساند.

•چگونه تشخیص می‌دهید که این کودک خاص از بین همه بچه‌ها می‌تواند قهرمان شود و دیگران نمی‌توانند؟

در یک ماه تمرین می‌توانم با دقت زیادی تعیین کنم که آیا یک کشتی‌گیر مفید خواهد بود یا خیر. من نگاه می‌کنم که او چگونه دستورات مربی را می‌شنود و آیا می‌تواند بداهه بگوید. بداهه نوازی یک مزیت بزرگ در کشتی فرنگی است. اگر کودکی در حین تمرین روی تشک دراز بکشد، بی حال باشد و به سقف نگاه کند، فایده‌ای نخواهد داشت. همچنین به چشمان کودک نگاه می‌کنم. مخصوصاً اولین باری که وارد سالن می‌شود. اگر دیدید هیچ ترسی در چشمان او نیست، پس او قلب یک برنده دارد.

اگرچه فناوری‌های مدرن اکنون به سراغ ما آمده‌اند. ما یک پروژه بورسیه‌ای به نام "گام اول" را در مدرسه ورزشی ویکتوریا راه‌اندازی کردیم که در آن کودکان را آزمایش می‌کنیم. این برنامه اطلاعاتی در مورد اینکه این کودک در کدام ورزش می‌تواند بهترین نتیجه را کسب کند به ما می‌دهد.

•رویای شما چیست؟

موفقیت برای شاگردانم، برای شرکت در بازی‌های المپیک جایگزین که در روسیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *