صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پشت پرده ادعا‌های نادرست درباره مهاجران و جنایت در آمریکا

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۵۷۹۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
آمار و مطالعه‌ها نشان می‌دهد که لفاظی درمورد مهاجران و جرم و جنایت از سوی سیاستمداران آمریکایی اغلب اغراق‌آمیز یا نادرست است.

خبرگزاری میزان - انتشار اطلاعات نادرست درباره مهاجران به یکی از چالش‌ها در آمریکا، به‌ویژه پس از مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها تبدیل شده است. 

این روزها، زمانی که آمریکایی‌ها وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، با پست‌هایی مواجه می‌شوند که درمورد تهدید مهاجران برای ایمنی خانواده و حیوانات خانگی هشدار می‌دهند.

برخی از پست‌ها ادعا کرده‌اند که مهاجران در حال خوردن سگ‌ها و گربه‌های خانگی در شهر اسپرینگفیلد ایالت اوهایو هستند؛ این ادعا‌ها نادرست هستند. دیگران مدعی شده‌اند که مهاجران مجتمع‌های آپارتمانی را در کلرادو و شیکاگو تصرف می‌کنند یا اتوبوس‌های مدرسه را در کالیفرنیا ربوده‌اند، که البته این ادعا‌ها نیز نادرست هستند. 

الجزیره گزارش کرد که بسیاری از لفاظی‌ها درمورد موج جنایت‌های ادعایی مهاجران از دونالد ترامپ، حامیان او و دیگر محافظه‌کاران برجسته در رسانه‌های اجتماعی، مانند ایلان ماسک، مالک ایکس سرچشمه می‌گیرد یا از سوی آن‌ها تقویت شده است.

ترامپ گفته بود: مهاجران خون کشور ما را مسموم می‌کنند. او به‌تازگی در کارزار انخاباتی خود در شهر مینت‌هیل ایالت کارولینای شمالی گفته بود: اگر کامالا هریس سال‌ها قبل مرز‌ها را می‌بست، ما شاهد تسلط خصمانه (مهاجران) بر اسپرینگفیلد و آرورا در کلرادو نبودیم؛ آن‌ها (مهاجران) درواقع با تجهیزات عظیم از نوع مسلسل وارد کشور می‌شوند؛ آن‌ها با اسلحه‌هایی وارد می‌شوند که حتی فراتر از محدوده نظامی است.

جنایت‌های خشونت‌آمیزی که در آن مهاجران مظنون هستند، به لفاظی‌ها دامن زده است؛ مانند قتل لیکن رایلی، دانشجوی کالج جورجیا، که مرگ او در ماه مارس (اسفند/فروردین) رخ داد.

اما به‌گفته کارشناسان و براساس آمار جنایی و مطالعات، لفاظی درمورد مهاجران و جنایت اغلب اغراق‌آمیز یا نادرست است.

کارشناسان گفتند که این نوع لفاظی‌ها به‌ویژه در طول مبارزات سیاسی موضوع تازه‌ای نیست.

الکس پیکرو، کارشناس جرم‌شناسی دانشگاه میامی و مدیر سابق اداره آمار دادگستری آمریکا، گفت: از زمانی که آمریکا مهاجر داشته، این افراد مورد سرزنش قرار گرفته‌اند. 

پیکرو اضافه کرد: در جا‌های دیگر از جمله انگلیس و سوئد نیز همین اتفاق می‌افتد.

ادعا‌ها درباره خوردن حیوانات خانگی

شاید هیچ ادعایی درمورد مهاجران و جرم و جنایت بیش از این مورد توجه قرار نگرفته باشد. در اوایل سپتامبر (شهریور) پست‌های رسانه‌های اجتماعی با ادعا‌هایی مبنی بر اینکه مهاجران اهل هائیتی در حال خوردن حیوانات خانگی و اردک‌ها و غاز‌های ساکنان هستند، فضای اینترنت را پر کرد.

مقام‌های اسپرینگفیلد به پولیتیفکت (PolitiFact) گفتند که این ادعا بی‌اساس بوده و این موضوع بار‌ها اطلاع‌رسانی شده است. 

در ادامه مشخص شد که این ادعا در ابتدا از سوی یک زن ساکن اسپرینگفیلد در فضای مجازی منتشر شده و این درحالی است که این زن اذعان کرده بود که خود شاهد این موضوع نبوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *