صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری فارس از دادگاه‌های عمومی بخش زرقان سرزده بازدید کرد

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۵۶۹۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جریان بازدید سرزده و در دیدار با رئیس دادگاه عمومی بخش زرقان، کارکنان قضایی و اداری، اعضا و پرسنل مرکز توسعه حل اختلاف روند تأسیس دادگاه‌های صلح مستقر در این مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی قرار داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه بازدید از دادگاه‌های عمومی بخش زرقان، ضمن تسلیت شهادت مجاهد نستوه، عالم عامل، فرمانده بصیر و حکیم مقاومت شهید سید حسن نصراله و سردار شهید عباس نیلفروشان به محضر، ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و همه آزادی خواهان جهان گفت: انجام کار به موقع ازسوی قضات و کارکنان هم وظیفه قانونی است و هم سبب تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضایی می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه انجام به موقع کار مراجعین است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه تصریح کرد: تاخیر و تعویق بلاوجه کار ارباب رجوع ولو برای یک روز مجاز نیست چرا که انجام کار به موقع از سوی قضات و کارکنان هم وظیفه قانونی است و هم سبب تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضایی می‌شود؛ بنابراین لازم است مسئولان مجتمع‌های قضایی و رؤسای حوزه‌های قضایی استان، نظارت ویژه‌ای بر این امر داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه با انجام دیدار‌های سرزده، نوعی نظارت و رسیدگی به امور مراجعان صورت می‌گیرد و مسئولان قضایی از نزدیک در جریان امور قضایی، مسائل و مشکلات مراجعه‌کنندگان به حوزه‌های قضایی و نیز قضات رسیدگی کننده به پرونده‌ها قرار خواهند گرفت، گفت: نظارت در مجموعه قضایی استان به صورت مدون و برنامه ریزی در شاخص‌های مرتبط با سند تحول و تعالی قوه قضاییه در طول سال با حضور بازرسین انجام می‌شود.

وی همچنین بر نظارت مستقیم مسئولین حوزه‌های قضایی به امر مهم رعایت ضوابط اداری و نظم اداری کارکنان نیز تأکید کرد و با بیان اینکه همه تلاش‌ها در مجموعه قضایی در راستای تحقق عدالت، احقاق حقوق مردم و رضایت عمومی مراجعان است، خاطر نشان کرد: احترام به مراجعان و تکریم آنان در کلیه حوزه‌های قضایی استان توسط مدیریت ارشد قضایی استان با جدیت مطالبه، پیگیری و به صورت محسوس و نا محسوس نظارت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی به عملکرد دادگاه‌های صلح این حوزه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد حوزه قضایی زرقان در تشکیل دادگاه‌های صلح نسبت به سایر حوزه‌های قضایی ستودنی است و در حال حاضر پرونده‌های در صلاحیت این دادگاه در دستور کار رسیدگی قرار دارد.

وی در این بازدید ضمن حضور در شعب دادگاه عمومی بخش زرقان و گفت‌وگو با قضات و کارکنان از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌های مطروحه قرار گرفت و مسائل و مشکلات موجود را نیز از نزدیک بررسی کرد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *