صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روز همبستگی با کودکان فلسطینی؛ اصلی‌ترین قربانیان استراتژی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۵۶۹۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کودکان و نوجوانان فلسطینی، قربانیان هفت دهه‌ای استراتژی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی هستند که دسترسی به عدالت ندارند.

خبرگزاری میزان – ۹ مهر به‌عنوان روز ملی همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تعیین شده است؛ اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نامگذاری یک روز جهت همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با این هدف انجام شد که این روز نمادی از دادخواهی دانش‌آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی میان دانش‌آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی باشد.

 

محمد الدوره؛ نماد کودکی سلاخی‌شده کودکان فلسطینی

 

دلیل تعیین انتخاب ۹ مهر (۳۰ سپتامبر) به‌عنوان روز ملی همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی شهادت محمد الدوره، نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی در سال ۲۰۰۰ میلادی در غزه است.

انتشار ویدیوی گرفتار شدن محمد الدوره و پدرش در محاصره نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۰۰ از سوی طلال ابورحمه، یک خبرنگار فلسطینی، تصویری واضح از یک جنایت آشکار را به جهان مخابره کرد؛ در این ویدیو نوجوانی بی‌گناه و به وضوح هراسان فلسطینی پشت پدرش در پناه یک استوانه بتونی پنهان شده است.

جمال، پدر محمد الدوره با فریاد از نظامیان صهیونیست می‌خواست که به فرزندش تیراندازی نکنند و در همین حین فریاد و گریه محمد الدوره ناگهان در میان گردوغبار و دود پوشیده شد؛ با فروکش کردن این گردوغبار، محمد دیده می‌شد که بی‌جان روی پای پدرش افتاده بود؛ جمال که به‌شدت مجروح شده بود، نیروی باقی‌مانده‌اش را جمع کرد تا همچنان بنشیند، در حالی که جسد پسرش روی پاهایش افتاده بود.

نظامیان صهیونیستی محمد الدوره را در حالی به شهادت رساندند که وی با پنهان شدن پشت پدرش تلاش داشت از آتش نظامیان صهیونیست در امان باشد؛ شبکه‌های تلویزیونی متعددی از این صحنه که ۴۵ دقیقه طول کشید، تصویربرداری کردند.

۲۴ سال از شهادت محمد الدوره می‌گذرد، اما هنوز قاتل‌های وی شناسایی و مجازات نشده‌اند؛ حتی هیچ سازمان بین‌المللی نیز خواستار محاکمه قاتلان محمد الدوره نشد؛ هرچند پیدا و مجازات نشدن قاتل‌های صهیونیست کودکان فلسطینی اصلا موضوع عجیبی نیست.

طلال ابورحمه، فیلمبردار لحظات پرالتهاب شلیک نظامیان صهیونیست به محمد الدوره و شبکه خبری فرانس ۲، پخش‌کننده این ویدیو با شکایت رژیم صهیونیستی دادگاهی شدند.

 

رژیم صهیونیستی در تلاش برای تبرئه نظامیان خود مدعی شد که ویدیوی یادشده صحت ندارد؛ دادگاه فرانسه در سال ۲۰۱۳ فرانس ۲ و ابورحمه را تبرئه کرد.

ابورحمه از سال ۲۰۱۷ از بازگشت به غزه منع شد و عدالت برای محمد الدوره در نهایت نه با محاکمه قاتلانش در دادگاه‌ها، بلکه در شکل به راه افتادن انتفاضه دوم خود را نشان داد.

کودکان فلسطینی؛ قربانیان بزرگ استراتژی نسل‌کشی صهیونیست‌ها

 

کودکان و نوجوانان فلسطینی از مهم‌ترین قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند؛ ارتش رژیم صهیونیستی در حالی اقدام به قتل‌عام کودکان و نوجوانان فلسطینی می‌کند که طبق ماده ۱۶ کنوانسیون حقوق کودکان هرگونه رفتار خشونت‌آمیز با کودکان ممنوع است.

اگرچه آنچه رژیم صهیونیستی با کودکان فلسطینی انجام می‌دهد، نه رفتار خشونت‌آمیز بلکه جنایتی حقوق بشری با هدف آشکار نسل‌کشی است.

گستردگی و استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی تاکنون ازسوی هیچ نهاد و دادگاه بین‌المللی مورد پیگیری قرار نگرفته است.

 

کشتار کودکان در غزه

غزه که تا پیش از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به‌عنوان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان شناخته می‌شد، درپی جنایت‌های یک ساله رژیم به بزرگ‌ترین گورستان کودکان در جهان تبدیل شده است.

براساس آمار‌های موجود در جریان جنگ جاری رژیم صهیونیستی علیه غزه، بیش از ۱۴ هزار کودک جان خود را از دست دادند؛ حدود ۱۷ هزار کودک یتیم شدند؛ کودکان سهم قابل توجهی از جمعیت ۴ هزار قطع عضو دارند؛ هزاران کودک ناپدید شدند؛ بیش از ۶۰۰ هزار کودک از تحصیل بازماندند و حدود ۱۱ هزار دانش‌آموز به شهادت رسیدند؛ از ۲ میلیون جمعیت آواره در غزه سهم بزرگی را کودکان دارند، ...

اعدا و ارقام یادشده فقط بیانگر جنایت‌های یک سال گذشته رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطین در غزه است؛ این در حالی است که رژیم صهیونیستی برای استراتژی نسل‌کشی خود به شکلی ویژه کارزار هدفمند کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی را در غزه و کرانه باختری پیش می‌برد.

 

براساس گزارش جدید دفاع برای کودکان بین‌المللی - فلسطین، از سال ۲۰۰۰ تاکنون به‌طور متوسط هر ۲ روز یک کودک فلسطینی در کرانه باختری به دست نظامیان یا شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شدند؛ براساس گزارش یادشده، از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تا جولای ۲۰۲۴ (میانه مرداد ۱۴۰۲) ۱۴۱ کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی یا شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شدند.

رژیم صهیونیستی طی بیش از ۷ دهه گذشته به اشکال مختلف جنایت‌های گسترده‌ای را علیه کودکان فلسطینی انجام داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *