صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کارزار شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی؛ یک اسیر فلسطینی دیگر به شهادت رسید

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۵۶۵۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان و سازمان‌های حقوق بشری طی ماه‌های گذشته همواره درباره وضعیت وخیم و شکنجه‌های نظام‌مند در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

خبرگزاری میزان - کمیسیون امور بازداشت‌شدگان و اسیران سابق و جامعه اسیران فلسطینی مرگ ولید احمد خلیفه ۳۰ ساله ساکن اردوگاه آوارگان العین در نابلس را تایید کردند؛ این جوان فلسطینی درپی تیراندازی و بازداشت از سوی نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

براساس بیانیه مشترک این نهادها، خلیفه پنجشنبه، ۵ مهر در جریان یورش نظامیان صهیونیست به خانه وی از سوی نظامیان اشغالگر هدف گلوله قرار گرفته و پس از بازداشت به شهادت رسید.

گزارش شاهدان نشان می‌دهد که خلیفه با برانکارد از محل سکونتش بیرون آورده شد؛ وی به‌طور آشکاری مجروح شده بود.

خانواده خلیفه با تاکید بر شرایط آسیب‌زا این حادثه، تایید کرده‌اند که این جوان ۳۰ ساله در طول بازداشت خود هوشیار و آگاه بوده است.

کمیسیون امور بازداشت‌شدگان و اسیران سابق و جامعه اسیران فلسطینی شهادت خلیفه را به‌عنوان بخشی از هدف قرار دادن نظام‌مند خانواده وی محکوم و به ترور قبلی برادرش، امیر خلیفه در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد/شهریور ۱۴۰۲)، و ادامه بازداشت اداری برادر دیگرش به نام خالد، اشاره کردند. 

این نهاد‌ها تاکید کردند که به شهادت رساندن خلیفه نمونه دیگری از الگوی طولانی‌مدت خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها بوده که با نسل‌کشی مداوم در غزه و دیگر مناطق سرزمین فلسطین تشدید شده است؛ مسئولیت کامل شهادت خلیفه برعهده نظامیان صهیونیست است.

نهاد‌های مذکور همچنین دوباره از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواستند تا اقدامی در این مورد انجام دهند؛ آن‌ها بر نیاز فوری این سازمان‌ها برای ایفای نقش‌های خود و رسیدگی به معافیت هشداردهنده‌ای که باعث گسترش چنین اعمالی شده است، تاکید کردند.

براساس گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، نقض حقوق بشر ازجمله تیراندازی مستقیم در حین بازداشت‌ها را تشدید کرده است؛ بسیاری از اسیران فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی از صدمه‌های جدی ناشی از این عملیات‌ها رنج برده و با شرایط بهداشتی وخیم و مراقبت‌های پزشکی ناکافی مواجه هستند. 

با شهادت ولید احمد خلیفه، تعداد اسیران فلسطینی به شهادت رسیده در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر به ۲۵ نفر رسیده است؛ همچنین براساس آمارها، مجموع اسیران فلسطینی به شهادت رسیده از سال ۱۹۶۷ تاکنون به ۲۶۲ نفر رسیده است. 

پایگاه وفا نوشت: این آمار‌ها نشان‌دهنده بحران انسانی مداومی است که مردم فلسطین با آن مواجه هستند.

کارزار شکنجه اسیران فلسطینی

المیادین گزارش کرد که صد‌ها نفر از افراد بازداشت‌شده از سوی رژیم صهیونیستی در نوار محاصره شده غزه، به‌طور مرتب مورد شکنجه قرار می‌گیرند. 

براساس گزارش‌ها، نزدیک به هزار و ۲۰۰ فلسطینی در حال تجربه شکنجه، آزار و تعرض نظام‌مند در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی هستند.

اظهارات فلسطینی‌هایی که قبلا بازداشت شده بودند، حوادث وحشتناکی را نشان می‌دهد که در زندان‌های رژیم صهیونیستی عادی شده است؛ ازجمله این حوادث وحشتناک می‌توان به خشونت شدید، تعرض جنسی، برق‌گرفتگی، گرسنگی شدید، تحقیر و انواع مختلف بدرفتاری اشاره کرد. 

المیادین گزارش کرد: بازداشتگاه‌ها و زندان‌های رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر/آبان ۱۴۰۲)، به مکان‌هایی برای عملیات شکنجه تبدیل شده است؛ بسیاری از بازداشت‌شدگان شکنجه را تحمل می‌کنند.

در همین حال، بسیاری دیگر فلسطینی‌ها که در غزه بازداشت شده بودند، ناپدید شده‌اند؛ نظامیان اشغالگر از اکتبر هزاران فلسطینی را در غزه بازداشت کرده‌اند، اگرچه تعداد دقیق این افراد هنوز مشخص نیست. 

مدافعان حقوق بشر بین‌المللی و محلی همواره زنگ خطر را درمورد شرایط دشوار بی‌سابقه‌ای به‌صدا درآورده‌اند که فلسطینی‌ها در بازداشت رژیم صهیونیستی تجربه می‌کنند. 

این درحالی است که ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد کانتینری حامل اجساد ۸۸ شهید فلسطینی از سوی اشغالگران به غزه تحویل داده شده است.

این کانتینر بدون هیچ نظارتی از سوی نهاد‌های رسمی محلی یا بین‌المللی تحویل داده شد؛ رژیم اشغالگر صهیونیستی از افشای نام فلسطینی‌ها، سن، جنسیت و مناطقی که در آنجا به شهادت رسیده و یا بازداشت شده بودند، خودداری کرد. 

این پنجمین‌بار بود که رژیم صهیونیستی اجساد شهدا را از این طریق تحویل می‌دهد. وزارت بهداشت فلسطین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا وظایف خود را براساس پروتکل‌های بین‌المللی برای دریافت و انتقال اجساد انجام دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *