صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پس از عدم‌حضور فرنگی‌کاران روس در المپیک؛ کوگواشویلی: یک تکه از قلبم پاره شد/ از ایران قوی‌تر هستیم!

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۵۶۱۲
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه گفت: عدم حضور فرنگی کاران ما در المپیک همچون پاره شدن تکه‌ای از قلبم بود.

خبرگزاری میزان - به زودی مسابقات کشتی قهرمانی جهان در اوزان غیر المپیکی برگزار می‌شود. گوگی کوگواشویلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه در گفت‌وگویی از حال و هوای داخل تیم روسیه صحبت کرد و اسامی کشتی‌گیرانی را که برای مسابقات جهانی آماده می‌شوند و از آن‌ها حمایت می‌کند اعلام و نیز در مورد مسابقاتی که پیش از پایان سال در انتظار تیم است صحبت کرد.

گوگی کوگواشویلی گفت: متاسفانه ما گروگان شرایط شدیم و مجبور شدیم بازی‌های المپیک امسال را از دست دهیم، اما زندگی به همین جا ختم نمی‌شود. بله یک تکه از قلبم پاره شد، اما باید جلو برویم. هم ورزشکاران و هم مربیان بسیار نگران بودند، اما چه کاری می‌توانید انجام دهید، ما یک چرخه المپیک جدید را شروع می‌کنیم. ضمن اینکه در اولین جلسه اتحادیه جهانی کشتی پس از المپیک، شرایط پذیرش راحت شد، امیدوارم اکنون به همه کشتی‌گیران و مربیان ما اجازه شرکت داده شود.

-شروع اصلی تیم مسابقات قهرمانی جهان در اوزان غیر المپیکی در تیرانا، آلبانی خواهد بود، چگونه برای این مسابقات برنامه ریزی کرده‌اید؟ 

می‌دانید، یک شروع خوب بسیار مهم است، مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان چند روز قبل از مسابقات اوزان غیرالمپیکی بزرگسالان برگزار می‌شود. نمونه‌های زیادی وجود دارد که کشتی‌گیران در سن ۱۹ تا ۲۰ سالگی قهرمان بازی‌های المپیک شدند. من نیز در سن ۲۴ سالگی مدال‌آور المپیک (برنز بارسلونا ۱۹۹۲) و دو بار قهرمان جهان شدم. 
در مورد مسابقات بزرگسالان باید بگویم، ما چند مسابقه برگزار کردیم، اردو‌های آماده سازی برگزار شد و به طور کلی دایره کاندیدا مشخص شده است. هیچکس به خاطر شایستگی‌های قبلی وارد تیم نمی‌شود، کسانی که در حال حاضر آمادگی بیشتری دارند به تیرانا می‌روند.

-می‌توانید ترکیب تیم را معرفی کنید؟

ما همیشه ۱۰ روز قبل از شروع مسابقات ترکیب را اعلام می‌کنیم، اما می‌توانم به شما بگویم چه کسانی در حال تمرین هستند.

-چه کسانی در وزن ۵۵ کیلوگرم تمرین می‌کنند؟

امین سفرشایف و ویتالی کابالوف در حال تمرین در اردوی آماده‌سازی هستند. سفرشایف مدت زیادی است که در وزن ۵۵ کیلوگرم مبارزه نکرده است، او تمام استارت‌های خود را در وزن ۶۰ کیلوگرم زده و قهرمان روسیه شده است. 

-در وزن ۶۳ کیلوگرم؟

در واقع در مسابقات جایزه ولادیمیر چبوکساروف در تیومن که روز قبل به پایان رسید، انتخابی را در این وزن برگزار کردیم. سادیک لالایف برنده مسابقات شد. او برای مسابقات قهرمانی جهان تمرین می‌کند و انور الله یاروف او را مشاهده خواهد کرد.

-در مورد وزن ۷۲ کیلوگرم چه می‌توانید بگویید؟

تصمیم نهایی در خصوص این وزن بعداً گرفته خواهد شد. قهرمان فعلی روسیه، برنده مسابقات قهرمانی اروپا، نارک اوگانیان است، اما اصلان ویسایتوف در نووسیبیرسک و تیومن، جایی که اوگانیان کشتی نگرفت، قهرمان شد. این دو رقیب هستند.

-در وزن تا ۸۲ کیلوگرم، انتخابی در تیومن نیز وجود داشت؟

رافائل یونسوف در تیومن در مبارزه مساوی پیروز شد، اما اسلام علی اف قهرمان روسیه و فینالیست مسابقات قهرمانی اروپا است. در این وزن انتخابی نبود، وظیفه مبارزه بود؛ و امروز، علی اف همچنان اولویت دارد و یونسوف پشتیبان اوست.

-امسال چه برنامه دیگری در انتظار تیم است؟

پایان آذرماه، دو شروع همزمان خواهیم داشت. دیدار تیم‌های روسیه و ایران در مسکو و مسابقات قهرمانی جهان بین پرسنل نظامی. وظایف روشن است ما باید در هر دو مسابقه پیروز شویم. فارغ از اینکه ایرانی‌ها چه کسانی را به مسکو بیاورند، ما برنده خواهیم شد. بله، ایرانی‌ها قهرمانان فعلی جهان و یک قهرمان المپیکی تازه وارد در تیم خود دارند، اما بچه‌های ما به چنین رقابت‌هایی نیاز دارند و ما این شانس را خواهیم داشت که ثابت کنیم قوی‌تر هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *