صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان و تکرار سناریوی آوارگی مردم

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۵۵۸۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
آوارگی مردم لبنان درپی آغاز کارزار جنایت رژیم صهیونیستی علیه این کشور بحران جدی را ایجاد کرده که تشدید بحران انسانی را درپی خواهد داشت.

خبرگزاری میزان – جنگ جنایت‌کارانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی تا چند روز آینده یک‌ساله می‌شود که این رژیم در سایه انفعال جامعه بین‌المللی، حمایت تمام‌عیار شرکا و متحدانش و بی‌عملی سازوکار‌های مسئول و البته بی‌مجازات ماندن جنایت‌های مستمرش، کارزار جنایت‌کارانه‌ای را علیه لبنان آغاز کرده است.

این کارزار با انجام شدیدترین حمله‌هایی که از سال ۲۰۰۶ تاکنون بی‌سابقه بوده، پیش می‌رود و جنایت پشت جنایت رقم می‌زند و قربانی می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی براساس استراتژی پیشتر استفاده شده در جنگ علیه غزه یعنی طرح ادعا‌های بی‌سند و مدرک علیه مقاومت، در حالی حمله به مناطق مسکونی در حومه بیروت، پایتخت لبنان را آغاز کرده است که این جنگ تاکنون بیش از ۷۰۰ شهید، ۲ هزار مجروح و ۹۰ هزار آواره و البته حجم زیادی خسارت مادی برجای گذاشته است.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان تکرار جنایت‌های یک‌ساله این رژیم در غزه است؛ جنگی که با هدف نسل‌کشی از طریق استفاده از غیرانسانی‌ترین تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها پیش می‌رود و قربانی برجای می‌گذارد.

در لبنان مانند غزه، هدف اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی غیرنظامیان هستند؛ آن‌ها بر اثر کارزار‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی قربانی می‌شوند، از خانه‌ها و شهر‌های خود آواره می‌شوند و رنج‌های زیادی را از قرار گرفتن در شرایطی که این رژیم برایشان رقم زده است، می‌برند.

آوارگی مردم لبنان هم تکرار سناریوی رنج‌ آوارگی است که مردم غزه درپی حمله‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی متحمل شدند؛ این آوارگی صرفا به معنای ترک خانه و شهر نیست، بلکه بحران‌های پی درپی دیگری را رقم می‌زند که از جمله آن‌ها می‌توان به جدایی خانواده‌ها، دسترسی نداشتن به امکانات بهداشتی و درمانی، ... اشاره کرد.

این آوارگی در حالی رقم می‌خورد که دولت لبنان طی چند سال اخیر دچار بحران اقتصادی شده و همین امر منابع لبنان را برای رسیدگی به وضعیت آوارگان محدود کرده است؛ در عین حال، اقدام‌های رژیم صهیونیستی علیه آوارگان در غزه نشان داد که هیچ جای امنی برای این افراد در میانه جنایت‌های رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

گاردین در گزارشی به موضوع آوارگی شهروندان لبنان درپی حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی پرداخته است.

براساس این گزارش، افزایش شمار قربانیان ناشی از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی شمار بیشتری از ساکنان بیروت، پایتخت لبنان را ناچار به ترک خانه‌های خود می‌کند.

در گزارش گاردین آمده است که خانواده‌های لبنانی آواره در شب‌های نخست در خیابان‌ها خوابیدند؛ مدارسی که به پناهگاه‌های آوارگان تبدیل شدند، فقط در روز جمعه میزبان حدود ۷۰ هزار لبنانی آواره بودند.

براساس اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان لبنان درپی حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی آواره شدند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بیش از ۵۰ هزار لبنانی برای فرار از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی آواره شدند.

وی اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در داخل لبنان به دلیل حملات هوایی اسرائیل آواره شده‌اند؛ عملیات امدادی از جمله از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای کمک به همه نیازمندان در جریان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *