صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان اردبیل افتتاح شد

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۷۹۵۵۷۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان اردبیل در سال جاری و در مراسمی با حضور معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان در شهر لاهرود افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- در مراسمی با حضور معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان اردبیل، پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سال جاری در شهر لاهرود افتتاح شد.

بر پایه این گزارش؛ با افتتاح این دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان به ۳۱ دفتر رسید.

این رویداد نشان از عزم جدی دستگاه قضایی استان برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش مراجعات حضوری مردم و ارتقای کیفیت خدمات قضایی دارد.

با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، شهروندان می‌توانند به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری‌ها، بسیاری از امور قضایی خود را از جمله ثبت دادخواست، پیگیری پرونده‌ها و ثبت‌نام در سامانه ثنا را انجام دهند.

صادق صادق‌زاده معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان اردبیل در این مراسم با ابراز خرسندی از این دستاورد، اظهار کرد: افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گامی مهم در راستای تحقق عدالت الکترونیک و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است.

وی افزود:با این اقدام، ضمن کاهش بار کاری دادگستری‌ها، شفافیت در فرآیند‌های قضایی افزایش می‌یابد.

صادق‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر، حدود ۳۲ خدمت قضایی به صورت خودکاربری و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود و در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه قوه قضائیه مکلف شده است سامانه خودکاربری را برای تمامی اشخاص ایجاد کند.

گفتنی است؛ افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان اردبیل، گامی مهم در جهت تحقق عدالت الکترونیک و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *