صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری؛ اضافه شدن ۷۰ اقامتگاه و ایجاد بیش از ۲ هزار شغل در کشور

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹:۰۳
کد خبر: ۴۷۹۵۴۶۷
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری خبر داد گفت: افتتاح این پروژه‌ها ۷۱۲ هزار مترمربع به فضای گردشگری کشور اضافه و برای ۲ هزار و ۷۶ نفر شغل ایجاد می‌کند.

خبرگزاری میزان _ آیین افتتاح همزمان ۱۶۷ پروژه گردشگری صبح امروز ۷ مهر ماه ۱۴۰۳  با حضوز سید رضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، جمعی از مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعدادی از مدیران بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران، فعالان و پیشکسوتان حوزه گردشگری در محل هتل رشیدیه تهران برگزار شد.

سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم ضمن تقدیر از همه فعلان و هکاران حوزه گردشگری در ۳۱ استان کشور گفت: امروز ۱۶۷ پروزه به ارزش ۱۰ میلیارد افتتاح شد که با افتتاح این پروژه‌ها ۷۱۲ هزار مترمربع به فضای گردشگری کشور اضافه و برای ۲ هزار و ۷۶ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته، همچنین هزار و ۶۵۱ اتاق ۴ هزار و ۴۴۵ تخت ۷۰ اقامتگاه بر فضای گردشگری کشور اضافه شده است.

علی اصغر شالبافیان، معاون‌ گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته گردشگری به همه فعالان این حوزه گفت: نوع نگاه مدیریتی وزارتخانه و وزیر به حوزه گردشگری استفاده از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های دولتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری است.

وی ضمن اشاره به اولویت‌بندی دستگاه‌های مرتبط با حمایت از سرمایه‌گذاری ادامه داد: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری جلسه با مسئولان و دستگاه‌های مرتبط برای حل چالش‌های بین دستگاهی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است.

معاون‌ گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای واگذاری زمین‌های گردشگری ابلاغ شده بود، اما شیوه واگذاری مبهم بود و بخش خصوصی امکان استفاده از این فرصت را نداشت، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ ماه قبل تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و هفته قبل موافقت اصولی اولین پروژه با محوریت واگذاری زمین از این محل در استان کرمان صادر شد.

شالبافیان با اشاره به اینکه در بهره‌برداری و نحوه تامین مالی پروژه‌های گردشگری به تعامل بیشتر با بانک‌های عامل نیاز داریم، بیان کرد: در حوزه‌هایی نظیر مالیات و تامین اجتماعی نیز به قوانین حمایتی بیشتری احتیاج داریم.

وی توضیح داد: امیدواریم حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری که در مجلس با ۲۱۰ امضا به هیئت رئیسه تقدیم شد به جمع‌بندی و تصویب برسد.

معاون‌ گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: اجرای دقیق احکام برنامه هفتم توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی است.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه در بیمه مبالغ زیادی را پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: در رابطه با حامل‌های انرژی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که باید تعرفه‌های خاص برای این زمینه پرداخت شود و در زمینه تسهیلات نیز برای بازسازی یا احداث مجموعه‌ها باید وام‌هایی با بهره کم داد شود.

رئیس جامعه هتلداران با بیان اینکه در زمینه مجوزها ما مشکلات زیادی داریم، افزود: انتظار داریم با توجه به برنامه هفتم و مصوبه مجلس برای واردات تجهیزات در کشور تدبیر خوبی سنجیده شود.

این خبر در حال تکمیل است...

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *