صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش آماری فروش فیلم‌ها و سینما‌های کشور در نیمه اول ۱۴۰۳

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۵۴۵۳
بررسی آماری فروش فیلم‌ها و سینما‌های کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳ از فروش ۹۱۲ میلیاردی خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی موسسه سینماشهر؛ فروش فیلم‌ها و سینما‌های کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به ۹۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسید. ۱۶ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۷۵ نفر هم به دیدن فیلم‌های اکران شده در سینما‌ها رفتند. دستیابی به این فروش حاصل رسیدن به ضریب اشغال ۱۳ درصدی در ۱۳۲ هزار و ۷۱ صندلی سینما است.

فیلم‌های پرفروش سینما در نیمه اول سال ۱۴۰۳ هم مشخص شدند. در بین فیلم‌های اکران شده تگزاس ۳ با ۷۶ هزار و ۱۴۰ سانس و فروش بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان اول؛ تمساح خونی با ۵۵ هزار و ۸۷۰ سانس و فروش بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان دوم و مست عشق با ۴۶ هزار و ۶۸۵ سانس و فروش بیش از ۱۲۰ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان سوم شد.

سینما‌های پر مخاطب کشور هم اعلام شد. پردیس سینمایی کوروش تهران با ۷۸۱ هزار و ۸۸۲ مخاطب و ۸۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان فروش اول، پردیس سینمایی ایران مال تهران با ۶۰۷ هزار و ۷۴۸ مخاطب و ۴۳ میلیارد تومان فروش دوم و پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز با ۴۳۶ هزار و ۴۳۵ مخاطب و ۲۷ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان فروش سومین سینمای کشور بود.

لازم به ذکر ۴۰ سینمای برتر کشور ۵۵ و ۴ دهم درصد از کل مخاطبان سینما را شامل می‌شدند و از فروش کل سینما، ۵۵۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به این سینما‌ها اختصاص داشت؛ همچنین متوسط ضریب اشغال در این سینما‌ها به بیش از ۲۴ درصد رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: فروش سینما

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *