صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

واردات ماشین‌آلات راهداری، توان عملیاتی در راه‌های بین شهری کشور را افزایش می‌دهد

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۵۴۰۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با واردات حدود ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین، توان عملیاتی راهداری در راه‌های بین شهری کشور بالا می‌رود.

خبرگزاری میزان - به گزارش سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در نشست مجمع عمومی سازمان با بیان این که با واردات حدود ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین، توان عملیاتی راهداری در راه‌های بین‌شهری کشور بالا می‌رود، گفت: تمام تلاشمان این است در چارچوب اهداف و برنامه‌هایی که مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشخص می‌کند، قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد سال گذشته سازمان در اقدامات راهداری، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی بیشتر از برنامه‌ریزی و اهداف بود، همچنین در میزان ترانزیت کالا، حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری در ایام اربعین حسینی و سفر‌های مشهدالرضا (ع) در روز‌های پایانی ماه صفر، عملکرد مناسبی داشتیم.

امانی با بیان این‌که تا حد امکان تمام اقدامات این سازمان در سامانه‌ها بارگذاری شده و به سازمان بزرگ دیتامحور تبدیل شده است، اظهار کرد: اصلاح حدود ۷۸۰ نقطه پرحادثه، تجهیز پایانه‌های مرزی، پاسگاه‌های پلیس‌راه، تجهیز تمام ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سیستم‌ها و سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور، نیز دیگر اقدامات این سازمان است.

بر اساس این گزارش، سعید جغتایی، سرپرست امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه گفت: با توجه به وسعت کشور و طول راه‌ها، نگهداری و توسعه راه‌ها با توپوگرافی‌ها و شرایط متفاوت، هزینه زیادی نیاز دارد.

جغتایی افزود: در سال‌های اخیر با تلاش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کمک دولت تا حدودی منابع مالی افزایش پیدا کرده، اما این منابع پاسخگوی همه نیاز‌های کشور نیست و در کنار افزایش منابع، اولویت‌بندی منابع محدود در دستور کار است تا مردم بتوانند از این منابع بهره‌مند شوند.

وی همچنین اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدامات خوبی در استفاده از سامانه‌ها انجام داده و کار را با قدرت بیشتر ادامه می‌دهد و امید است بتوانیم بر اساس این اطلاعات و داده‌ها، برنامه‌ریزی مناسبی برای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع، اولویت‌بندی کار‌ها اهمیت دارد، شفاف‌سازی و اولویت‌بندی هزینه‌ها با سامانه‌ها و دیتا‌هایی که در اختیار داریم، انجام می‌شود.

به گفته تیموری، همکاری مشترکی با سازمان برنامه و بودجه کشور شروع شده است، امید است امسال شاهد تحولات خوبی در احکام، تبصره‌ها و قانون بودجه ۱۴۰۴ باشیم.

گفتنی است اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۳ و رئوس اهداف، برنامه‌ها و بودجه مورد نیاز سال ۱۴۰۴ در نشست مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای‌مطرح شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *